Μια Φώτο μια Ιστορία

Μία από τις «πιο εμπνευσμένες στιγμές στην ιστορία των σπορ» ή διαφημιστικό τρικ;

Μία από τις «πιο εμπνευσμένες στιγμές στην ιστορία των σπορ» ή διαφημιστικό τρικ;
Περίπου έναν χρόνο πριν, στις 2 Οκτωβρίου, έφυγε από τη ζωή ο Τζιμ Ρέντμοντ. Δεν ήταν αθλητής ήταν όμως πρωταγωνιστής σε μία από τις πιο δυνατές στιγμές στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ακόμη και οι πολύ νεότεροι σε ηλικία που δεν γνωρίζουν το όνομά του όλο και κάπου θα έχουν δει το στιγμιότυπο του βίντεο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992 στη Βαρκελώνη. Είναι 3 Αυγούστου και στο Ολυμπιακό Στάδιο στον λόφο Μονζουίτ της ισπανικής πόλης διεξάγονται οι προκριματικοί των 400 μέτρων ανδρών στον στίβο. Ένα από τα φαβορί της κούρσας ο Βρετανός Ντέρεκ Ρέντμοντ ενώ ξεκινάει καλά στα 150 μέτρα μετά την εκκίνηση τραυματίζεται σοβαρά. Ρήξη τένοντα είναι η διάγνωση που θα γινόταν λίγες ώρες αργότερα όμως ο Ντέρεκ δεν το έβαλε κάτω.

Συνέχισε κουτσαίνοντας και παρά τους φριχτούς και αφόρητους πόνους την προσπάθειά του να μην εγκαταλείψει και να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού. Πάνω στο τελευταίο βιράζ το τηλεοπτικό πλάνο “πιάνει” έναν μεσήλικα να αρχίζει να τρέχει από τις εξέδρες προς το ταρτάν του στίβου. Κάποιος προσπαθεί να τον σταματήσει αλλά αυτός τον σπρώχνει. Πηγαίνει και αγκαλιάζει τον Ντέρεκ ο οποίος κλαίει με λυγμούς από τον πόνο. Και δεύτερος εθελοντής, μετά ένας που μοιάζει με κριτής σπεύδουν να τραβήξουν τον κυριούλη μακριά από τον αθλητή. Αυτός επιμένει. Και αφού περνάει τον ώμο του Ντέρεκ γύρω από τον δικό του τον βοηθάει να φτάσει μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.

1_169.jpg

Το όνομα του 50χρονου τότε κυρίου με την αθλητική περιβολή Τζιμ Ρέντμοντ που δεν είναι άλλος από τον πατέρα του Βρετανού αθλητή.

Το βίντεο σε μία εποχή που τα social media δεν υπήρχαν καν έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή όχι μόνο των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά στην ιστορία των σπορ. “Πρόκειται για μία από τις πιο εμπνευσμένες στιγμές στον αθλητισμό”, είχε δηλώσει το 2009 ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ενώ τρία χρόνια αργότερα η Ολυμπιακή Επιτροπή της Μεγάλης Βρετανίας επέλεξε τον Τζιμ ως έναν από τους λαμπαδηδρόμους της φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012.

φλογα.jpg

Το 2008 η γνωστή εταιρεία VISA εμπνεύστηκε από το συγκεκριμένο βίντεο τη διαφημιστική της καμπάνια πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Πεκίνο με τον βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό Μόργκαν Φρίμαν αφηγητή να λέει: «Ο Ντέρεκ δεν τερμα΄τισε 1ος. Ούτε 2ος, ούτε καν 3ος ή 4ος. Μαζί με τον πατέρα του τερμάτισαν τελευταίοι. Αλλά αυτός και ο πατέρας του τερμάτισαν» σχολίασε στη διαφήμιση.



Το βρετανικό ITV συμπεριέλαβε το στιγμιότυπο στο αφιέρωμα με τις “μεγαλύτερες στιγμές στην ιστορία των σπορ” ενώ η ΔΟΕ στην καμπάνια της “Γιορτάζουμε την ανθρωπιά”.



Ο Τζιμ, μεγαλύτερος των 8 παιδιών μεταναστών από το Τρινιντάντ και Τομπάγκο που μετακόμισε σε ηλικία 14 ετών στο Βόρειο Λονδίνο όπου είχε συγγενείς και έφτιαξε την οικογένειά του έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών μετά από 60 χρόνια γάμου με τη Τζένι με την οποία απέκτησαν τον Ντέρεκ και την Τζίνα.

“Προσέφερε μία από τις στιγμές που δεν θα ξεχαστούν”, σχολίασε μνημονεύοντας το συμβάν η Βρετανική Ολυμπιακή Επιτροπή μέσω social media στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του Τζιμ Ρέντμοντ ενώ η ΔΟΕ υπερθεμάτισε σχολιάζοντας πως “μαζί με τον Ντέρεκ δημιούργησαν μία από τις πιο δυνατές και εμπνευσμένες στιγμές στα σπορ”.


Οι θεωρίες συνωμοσίας και η ΝΙΚΕ

Για να μη νομίζετε όμως ότι τις θεωρίες συνωμοσίας τις δημιουργούν αυτή την εποχή τα social media ακόμη και τότε, τριάντα χρόνια πριν όπου η εικόνα μεταδιδόταν μόνο μέσω της τηλεόρασης δημιουργήθηκε ένας έξτρα μύθος σχετικά με την όχι και τόσο αθώα όπως υποστήριξαν κάποιοι “εισβολή” του Τζιμ Ρέντμοντ στο ταρτάν του Ολυμπιακού Σταδίου της Βαρκελώνης. Αφορμή έδωσε το γεγονός ότι ο Τζιμ ήταν ντυμένος από την κορυφή μέχρι τα νύχια με αθλητική περιβολή της γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών ΝΙΚΕ που εκείνη την εποχή λάνσαρε τη νέα της καμπάνια για χάρη του θρύλου του μπάσκετ Μάικλ Τζόρνταν και τίτλο της καμπάνιας το “Just do it”. Το οποίο αναγραφόταν στο… ατσαλάκωτο καπελάκι του Τζιμ Ρέντμοντ ο οποίος φορούσε ένα t-shirt που έγραφε με πολύ μεγάλα και ευδιάκριτα και από την τηλεόραση μαύρα γράμματα: “Have you hugged your foot today?” δηλαδή “αγκαλιάσατε το πόδι σας σήμερα” και το οποίο δεν πέρασε απαρατήρητο την ώρα που εκείνος αγκάλιαζε τον γιό του.

Σορτσάκι, κάλτσες, παπούτσια ήταν ομοίως της ΝΙΚΕ και δεν άργησαν να δημιουργηθούν οι όποιες θεωρίες συνωμοσίας ότι ο Ρέντμοντ ήταν ένα πολύ καλά σκηνοθετημένο και γεμάτο συναίσθημα διαφημιστικό τρυκ της αμερικανικής εταιρείας. Η οποία η αλήθεια είναι πως είχε δώσει αφορμές 8 χρόνια νωρίτερα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες. Τότε όπου την ώρα που που ο θρύλος των 400 μέτρων μετ’ εμποδίων Εντουιν Μόουζες απήγγειλε τον όρκο των αθλητών επανέλαβε, χωρίς λόγο και μάλιστα τρεις φορές τη φράση “In the spirit of true sportmanship” (χαμογελώντας πονηρά πριν την 3η φορά), "μότο" που όλως… τυχαίως ήταν ο τίτλος της διαφημιστικής καμπάνιας της NIKE σε εκείνους τους Αγώνες.



www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0