Πόσες φορές έχετε σκεφτεί το γιατί δεν έχουμε Έλληνα πιλότο στη Formula 1; Πόσες φορές έχετε ακούσει την ερώτηση: Πότε θα γίνει πίστα της Formula 1 στην Ελλάδα; Το BN Sports επικοινώνησε με τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη, τον 17χρονο που αυτή τη στιγμή έχει λόγους να οραματίζεται ότι μία μέρα μπορεί να γράψει ιστορία.
Γράφει ο Κώστας Ψάρρας
Η Ελλάδα έχει πολυάριθμους φίλους της Formula 1 αλλά απέχει από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κι όμως υπάρχουν άνθρωποι με όραμα που παλεύουν γι’ αυτό που μέχρι σήμερα είναι ακατόρθωτο. Να βρεθεί ένας Έλληνας στο υψηλότερο επίπεδο και να εκπροσωπήσει τη χώρα του.
Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης προετοιμάζεται για τον τελευταίο του αγώνα στη Formula 4 και κλήθηκε να μας εξηγήσει πώς άρχισε την ενασχόλησή του με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ποια είναι τα επόμενα βήματά του στο σπορ και φυσικά πόσο μακρινό θεωρεί το όνειρο να καθίσει μία ημέρα σε μονοθέσιο της Formula 1. Ο Τζώρτζης δεν δίστασε να μας κάνει την εκτίμησή του και για τον φετινό πρωταθλητή. 


- Τζώρτζη, η πρώτη σου ολοκληρωμένη σεζόν στην ιταλική Formula 4, θα ρίξει την αυλαία στο ναό της ταχύτητας. Ποιες είναι οι σκέψεις σου πριν από αυτόν τον αγώνα;
Η χρονιά αυτή ήταν μακράν η πολυτιμότερη από άποψη γνώσεων και εμπειρίας που προσκόμισα. Ο συνδυασμός των φετινών δοκιμών, των πολλών αγώνων και των αμέτρητων ωρών προπόνησης στον προσομοιωτή, με έφεραν σε ένα σημείο να γνωρίζω πλέον τα όποια μυστικά κρύβουν αυτές οι πίστες, σε όλες σχεδόν τις συνθήκες. Έτσι, ειδικά μετά από το θετικό αποτέλεσμα στον προηγούμενο αγώνα, είμαι πανέτοιμος να κλείσω το φετινό πρωτάθλημα με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο. Ήδη στο Red Bull Ring απέδωσαν οι προσπάθειες που έχω καταβάλλει φέτος, τόσο στις βρόχινες όσο και στις στεγνές συνθήκες, οπότε με δεδομένο ότι η Monza είναι μια γνωστή πίστα για εμένα, οι προσδοκίες μου είναι αρκετά υψηλές.
- Πόσο πιο έμπειρος αισθάνεσαι μετά τη φετινή σου παρουσία;
Κατά την διάρκεια της φετινής σεζόν ωρίμασα πολύ ως οδηγός, καθώς κατάφερα να αναγνωρίσω και να δουλέψω πολύ σκληρά εντός και εκτός πίστας πάνω στα ελαττώματά μου. Εξοικειώθηκα περισσότερο με το μονοθέσιό μου, και παρατήρησα ιδιαίτερη βελτίωση στη διαδικασία του αγώνα, όπου σταθερά πια καταφέρνω να κερδίσω αρκετές θέσεις, από τους πρώτους κιόλας γύρους. Είχα την ευκαιρία να δώσω πολλές μάχες με άλλους οδηγούς σε διάφορα σημεία της κατάταξης, με αποτέλεσμα να εξοικειωθώ με το οδηγικό τους στυλ και να μπορώ να τους αντικρίζω ισότιμα. Ξεκινάω λοιπόν τον τελευταίο φετινό αγώνα γνωρίζοντας πως κατέχω την εμπειρία που χρειάζεται για να πετύχω ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα.

- Κοινότυπη ερώτηση αλλά έχει αξία να μας πεις πώς άρχισες την ενασχόλησή σου με το μηχανοκίνητο αθλητισμό και πώς κατάφερες να φτάσεις μέχρι την ιταλική Formula 4;
Στην ηλικία των τεσσάρων, ξεκίνησα να οδηγάω καρτ, το οποίο αποτελεί το πρώτο βήμα για την πλειονότητα των οδηγών αγώνων. Στα 7 μου χρόνια κατέκτησα το πρώτο μου ελληνικό πρωτάθλημα, και ύστερα ακολούθησε ένα ακόμη δύο χρόνια αργότερα. Ύστερα, αποφάσισα να περάσω στο διεθνές επίπεδο, όπου αναρριχήθηκα γρήγορα στις κατηγορίες λόγω του ύψους και κατά συνέπεια βάρους μου, γεγονός που μου στέρησε την δυνατότητα πραγματικής εξοικείωσης με το εκάστοτε αυτοκίνητο και κατά συνέπεια ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που το 2019 έκανα το επόμενο βήμα στο μονοθέσιο της Formula 4, όμως λόγω της ηλικίας μου δεν κατάφερα να αγωνιστώ μέχρι το φθινόπωρο του 2020. Έτσι, το 2021 πραγματοποίησα την πρώτη ολοκληρωμένη σεζόν.
- Γνωρίζουμε ότι για μία χώρα όπως η Ελλάδα, είναι εξαιρετικά δύσκολο ένα παιδί να μπορέσει να φτάσει στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πόσες θυσίες πρέπει να κάνεις εσύ και πόσο δύσκολο είναι να αντέξει η οικογένειά σου την οικονομική επιβάρυνση;
Η έως τώρα καριέρα μου περιέχει αμέτρητες θυσίες, τόσο στην προσωπική όσο και στη σχολική μου ζωή. Ως άθλημα απαιτεί πλήρη αφοσίωση και αμέτρητες ώρες σωματικής και πνευματικής προετοιμασίας εκτός πίστας για να επιτευχθούν ικανοποιητικά αποτελέσματα εντός. Εκτός αυτού, η έλλειψη χορηγικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα συνεπάγεται σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την οικογένεια του αγωνιζόμενου, γεγονός που απαιτεί σημαντικό μειονέκτημα σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς, η πλειονότητα των οποίων είναι πλήρως απαλλαγμένη από σχολικές υποχρεώσεις και είναι καλυμμένη από πλευράς οικονομικής υποστήριξης.
- Πόσο ρεαλιστικό είναι το όνειρό σου να βρεθείς μία ημέρα, στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Formula 1;
Το αν θα καταφέρω να εξασφαλίσω μία θέση στην Φόρμουλα 1 στο μέλλον εξαρτάται και από παράγοντες που δεν μπορώ να ελέγξω, όπως αυτός της τύχης. Ανεξαρτήτως αυτού όμως, δουλεύω όσο σκληρότερα μπορώ πάνω στον εαυτό μου για να πραγματοποιήσω το όνειρο αυτό, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζω λόγω της εθνικότητας και των σχολικών μου υποχρεώσεων.

- Τα επόμενα βήματα που θεωρείς ότι θα κάνεις στο σπορ;
Το αμέσως επόμενο βήμα είναι αυτό της Formula Regional by Alpine, το οποίο προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία για την εξασφάλιση μιας θέσης στην Φόρμουλα 3. Από εκεί, ο δρόμος είναι αυστηρά καθορισμένος με το τελευταίο βήμα να είναι το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 2. Τα δύο τελευταία χαρακτηρίζονται από ύψιστο βαθμό ανταγωνισμού καθώς και εξωφρενικά budget, όμως ελπίζω ότι με αρκετή υποστήριξη και σκληρή δουλειά, είναι κατορθώσιμα.
- Πώς βλέπεις τη φετινή σεζόν στη Formula 1; Έχεις εκτίμηση για το ποιος από τους Φερστάπεν - Χάμιλτον θα κατακτήσει το πρωτάθλημα;
Η φετινή χρονιά μας έχει προσφέρει και πρόκειται να μας προσφέρει κατά την άποψή μου ορισμένες από τις καλύτερες μάχες της υβριδικής εποχής. Πρόκειται για έναν έμπειρο και ήδη αναγνωρισμένο οδηγό, τον Lewis Hamilton, καθώς και έναν νέο, γεμάτο πάθος Max Vertsappen. Η προσωπική μου πρόβλεψη είναι πως αν ο δεύτερος καταφέρει να αποδίδει σταθερά στο 100 τοις εκατό των δυνατοτήτων του, με το ελαφρύ προβάδισμα που έχει το μονοθέσιό του θα καταφέρει να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, όμως θεωρώ πως τα περιθώρια για οποιοδήποτε λάθος ή αστοχία είναι ανύπαρκτα.
www.bnsports.gr






