Καρώ Σημαία

Formula 1: Το μεγάλο φινάλε – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι!

Formula 1: Το μεγάλο φινάλε – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι!

Για δεύτερη φορά στην ιστορία του σπορ δύο πιλότοι οδεύουν ισόβαθμοι στον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε το πάνω… χέρι στη μονομαχία αφού κατέκτησε την pole position όμως με διαφορετική στρατηγική από τον Χάμιλτον.

Σχετικά Άρθρα

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Όταν στις 28 Μαρτίου του 2021 έσβηναν τα πρώτα κόκκινα φώτα της σεζόν κανείς δεν θα μπορούσε να εκτιμήσει ότι θα ζήσουμε ένα τέτοιο φινάλε. Ο Φεστάπεν αποδείχθηκε… σκληρό καρύδι για τον 7 φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή και ο Χάμιλτον απέδειξε ότι δεν έχει έρθει η ώρα που θα παρατήσει μάχη. Και έτσι μέσα σε ένταση, συγκρούσεις, επικές μονομαχίες φτάσαμε στο Άμπου Ντάμπι με το ντέρμπι να είναι στο….  Χ.

Τα δύο σενάρια ισοβαθμίας

Μετά τα όσα έγιναν στη Σαουδική Αραβία, ο Χάμιλτον πήρε 8 περισσότερους βαθμούς από τον Φερστάπεν και οι δυο τους έφτασαν στους 369.5. Για να μείνουν ισόβαθμοι και μετά το τέλος του Άμπου Ντάμπι, υπάρχουν μόνο 2 τρόποι. Ο ένας, είναι και ο πιο πολυσυζητημένος, να εγκαταλείψουν και οι δύο ή να μείνουν εκτός δεκάδας. Το δεύτερο που το αναφέρουμε μόνο για μαθηματικούς λόγους είναι να τερματίσουν στην 9η και 10η θέση με την προϋπόθεση ο δέκατος να κάνει και τον ταχύτερο γύρο. Σε μία τέτοια περίπτωση ισοβαθμίας και μετά τον αγώνα στη Γιας Μαρίνα, τότε πρωταθλητής θα αναδειχθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο Μαξ Φερστάπεν διότι μετράει 9 νίκες έναντι 8 του Χάμιλτον.

Ο Χάμιλτον ξαναγράφει ιστορία

Ο Βρετανός βρίσκεται στην κορυφή των περισσοτέρων στατιστικών κατηγοριών της Formula 1 και κυνηγάει το απόλυτο ρεκόρ. Χρειάζεται έναν τίτλο για να ξεπεράσει τον Μίχαελ Σουμάχερ και να γίνει ο πρώτος που θα φτάσει στα 8 πρωταθλήματα. Το κίνητρο είναι τεράστιο για έναν πιλότο που στα 36 του χρόνια δείχνει πιο ώριμος και πιο έτοιμος από ποτέ.

Ο Φερστάπεν θέλει να γίνει ο πρώτος Ολλανδός πρωταθλητής στη Formula 1

Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε αίσθηση από την πρώτη ημέρα που βρέθηκε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πριν καν βγάλει δίπλωμα, οδηγούσε ένα μονοθέσιο της Formula 1 και στον πρώτο του αγώνα σε ομάδα πρωταθλητισμού, πανηγύρισε τη νίκη. Τώρα έχει την ευκαιρία να γίνει πο πρώτος Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής και ο 2ος πιλότος που θα καταφέρει να πάρει τον τίτλο με μονοθέσιο της Red Bull. Το βασικότερο κίνητρο για τον Φερστάπεν είναι να εκθρονίσει τον Λιούις Χάμιλτον.

Η διαφορετική στρατηγική των δύο πιλότων

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν έχει απλά το πλεονέκτημα σε περίπτωση ισοβαθμίας, έχει και την εκπληκτική pole position που πήρε κόντρα στα όσα έδειχναν οι ελεύθερες δοκιμές. Όμως αυτή η pole position δεν λέει όλη την αλήθεια. Ο Φερστάπεν έκανε ένα λάθος που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό στο Q2. Μπλόκαρε τους τροχούς του με τη μέση γόμα και αναγκάστηκε να κάνει γύρο και με τη μαλακή και αφού αυτός ήταν ο γρηγορότερος γι αυτόν, θα εκκινήσει με τη soft τον αγώνα. O Χάμιλτον έμεινε πιστός στο πλάνο και θα βρεθεί στην εκκίνηση με τη μέση γόμα.

Τι σημαίνει η διαφορετική γόμα ελαστικών για τον κάθε πιλότο

Η νέα χάραξη στο Άμπου Ντάμπι δεν αναμένεται να αλλάξει το τι θα δούμε σε σχέση με τα pit stops. Πέρυσι με την ίδια επιλογή γομών, οι πιλότοι πήγαν με μία αλλαγή ελαστικών για την πλειοψηφία των πιλότων και το ίδιο περιμένουμε να δούμε και φέτος. Ο Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα αναμένεται να έχει περισσότερες πιθανότητες να παραμείνει μπροστά μετά την πρώτη στροφή αλλά το θέμα είναι πόσο θα μπορέσει να κρατήσει τη συγκεκριμένη γόμα και αν θα φτιάξει μία διαφορά από τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει να σκεφτεί το πώς θα προστατεύσει τη θέση του από τους Νόρις και Πέρες που έχουν και αυτοί τη μαλακή γόμα. Αν τα καταφέρει τότε οι πιθανότητές του για τον τίτλο θα είναι σημαντικά περισσότερες. Ο Φερστάπεν θα υποχρεωθεί να μπει νωρίς στα pits και θα αφήσει καθαρό δρόμο στον αντίπαλό του. Κομβικό θα είναι και το πού θα βγει ο Ολλανδός. Ο Μπότας εκκινεί 6ος και θα έχει τη μέση γόμα. Δεν είναι καθόλου απίθανο να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα η παρουσία του Φινλανδού. Σε κάθε περίπτωση και οι δύο διεκδικητές θα έχουν ένα μεγάλο μέρος του αγώνα με τη σκληρή γόμα και κρίσιμο θα είναι το πώς θα τη διαχειριστούν. Για τον Φερστάπεν μοιάζει ιδανικό σενάριο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στον 10ο γύρο που στην ουσία θα οδηγήσει όλους τους πιλότους σε αλλαγή ελαστικών.

Η Mercedes έτοιμη να πανηγυρίσει τον 8ο τίτλο της

Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών δεν αναμένεται να έχουμε δράμα. Ακόμη κι αν η Red Bull πάρει το maximum των 44 βαθμών, η Mercedes χρειάζεται μία 7η θέση για να εξασφαλίσει για 8η συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο. Μία επιτυχία που δεν έχει προηγούμενο στη Formula 1 και επιβεβαιώνει την κυριαρχία της ομάδας του Τότο Βολφ.

Την Κυριακή (12/12) στις 15.00 στην Cosmote TV και στην ΕΡΤ οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα παρακολουθήσουν το μεγάλο φινάλε της σεζόν. Εμείς απλά θα ευχηθούμε να τελειώσουν όλα εντός πίστας και να ξαναζήσουμε ένα τέτοιο πρωτάθλημα και την επόμενη σεζόν. Και όπως θα είναι και το κεντρικό μήνυμα της F1… history awaits.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0