Καρώ Σημαία

Formula 1: Όλα γίνονται για να ζήσουμε το grand finale – 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Κατάρ

Formula 1: Όλα γίνονται για να ζήσουμε το grand finale – 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Κατάρ

Το σενάριο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 είναι γραμμένο για να μας προσφέρει και ένα υπέροχο φινάλε. Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε δεύτερη σερί νίκη και μείωσε στους 8 βαθμούς την απόσταση από τον Φερστάπεν ενώ απομένουν 2 αγώνες για να ολοκληρωθεί η σεζόν. 5 μόλις οι βαθμοί της διαφοράς υπέρ της Mercedes στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Σχετικά Άρθρα

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Το πρώτο βάθρο του Αλόνσο μετά από 7 χρόνια

Δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε με κάτι άλλο. Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ένας τεράστιος πιλότος και οι 2 Παγκόσμιοι τίτλοι του το μακρινό 2006 δεν λένε την αλήθεια για την ικανότητά του και τα όσα έχει προσφέρει στο σπορ. Η επιστροφή σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως και δεν ήταν λίγοι όσοι έλεγαν ότι δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει τους ρυθμούς της Formula 1. Κι όμως ο Ισπανός είναι μαχητής και σε ηλικία 40 ετών ανέβηκε και πάλι στο βάθρο των νικητών. Τελευταίο του βάθρο ήταν το 2014 στην Ουγγαρία και από τότε πέρασαν 105 αγώνες οι περισσότεροι που περίμενε ο οποιοσδήποτε πιλότος μεταξύ δύο podium στην ιστορία της Formula 1. O Αλόνσο έγινε ο 3ος 40άρης μετά τους Σουμάχερ και Μάνσελ που ανεβαίνει στην τριάδα των νικητών και βοήθησε τα μέγιστα την Alpine να ξεμακρύνει στη μάχη της 5ης θέσης του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Και το έκανε με εντυπωσιακή οδήγηση και απόλυτο έλεγχο της κατάστασης. Πίεσε τον teammate του να αμυνθεί όσο μπορούσε στον Πέρεζ και αυτή η μάχη που έδωσε ο Οκόν, χάρισε πολύτιμα δευτερόλεπτα στον Αλόνσο. Ο Ισπανός διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά του και με ένα pit stop κράτησε την 3η θέση.

Ο Χάμιλτον έκανε… περίπατο στο Λοσάιλ

O Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε την 7η φετινή του νίκη χωρίς να νιώσει την οποιαδήποτε πίεση. Γνώριζε ότι αν καταφέρει να μείνει πρώτος στην εκκίνηση όλα θα ήταν απλά γι αυτόν αφού ο Μαξ Φερστάπεν ήταν στην 7η θέση. Αν και ο Βρετανός σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει ξεκινήσει ιδανικά τη φετινή σεζόν, στο Κατάρ έκανε εξαιρετική εκκίνηση και δεν άφησε κανένα περιθώριο στους Γκασλί και Αλόνσο. Από εκεί και μετά ο αγώνας ήταν στρωμένος με… ροδοπέταλα. Είχε διαφορά ασφαλείας από τον 2ο και δεν ασχολήθηκε με το να μπλέξει σε περιπέτειες για να διεκδικήσει και το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Μία κυριαρχική εμφάνιση που τον έφερε σε απόσταση 8 βαθμών από τον Φερστάπεν. Τι χρειάζεται ο Χάμιλτον; Απλά να κερίσει τους 2 τελευταίους αγώνες. Το έχει κάνει 102 φορές στην καριέρα του και γνωρίζει το πώς να τα καταφέρνει.

Ο Φερστάπεν διαχειρίστηκε την ποινή και ελαχιστοποίησε τη χασούρα

Αν πριν την εκκίνηση στο Κατάρ έλεγε κάποιος στον Φερστάπεν ότι μετά το τέλος του αγώνα θα προηγείται με 8 βαθμούς του Χάμιλτον στο πρωτάθλημα των οδηγών, θα το… αγόραζε και θα πήγαινε από σήμερα στη Σαουδική Αραβία όπου θα φιλοξενηθεί το 21ο grand prix της σεζόν. Στο Λοσάιλ η Red Bull δεν είχε τη δυναμική να καλύψει τη διαφορά από τη Mercedes. Θα μπορούσε να κερδίσει αν βρισκόταν μπροστά αλλά όχι να ανέβει από την 7η θέση στην πρώτη. Αυτό το γνώριζε ο Ολλανδός και από την εκκίνηση του αγώνα προσπάθησε για να ελαχιστοποιήση τη χασούρα και το έκανε με εξαιρετικό τρόπο και χωρίς να αγχωθεί. Στον 5ο γύρο ειχε βρεθεί στη 2η θέση και όταν αντιλήφθηκε ότι δεν είχε πιθανότητα να μαζέψει τα 8 δευτερόλεπτα από τον Χάμιλτον, ασχολήθηκε με τη διαχείριση του κινητήρα του. Στο τέλος πήρε και τον ταχύτερο γύρο οπότε γνωρίζει πως του αρκούν μία νίκη και μία δεύτερη θέση για να πάρει το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Μάχη και στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών

Εκτός από το ντέρμπι μεταξύ Φερστάπεν και Χάμιλτον, η φετινή σεζόν μας προσφέρει και σπουδαία μάχη στους κατασκευαστές. Η Red Bull με την 4η θέση του Σέρχιο Πέρεζ μάζεψε τη διαφορά από τη Mercedes στους 5 βαθμούς και οι δύο τελευταίοι αγώνες θα κρίνουν το πού θα καταλήξει ο τίτλος. Ο Μπότας διανύει τις τελευταίες του ημέρες στη γερμανική ομάδα και αυτό φαίνεται ότι τον επηρεάζει αρνητικά αφού ούτε στο Κατάρ μπόρεσε να βοηθήσει ενώ ο Πέρεζ μοιάζει αποφασισμένος να βοηθήσει και την ομάδα του αλλά και τον Φερστάπεν.

Τα κλαταρίσματα προβληματίζουν την Pirelli

Ήταν ένα για  που δεν μας είχε απασχολήσει τον τελευταίο καιρό και η Pirelli έδειχνε να το έχει λύσει. Στο Κατάρ, σε μία νέα πίστα για τη Formula 1, εμφανίστηκε και πάλι το φαινόμενο των κλαταρισμάτων. Κι αν στην περίπτωση του Μπότας, κάποιος μπορεί να φανταστεί ότι η Mercedes ξεπέρασε το όριο ζωής της μέσης γόμας και γι αυτό προκλήθηκε η απώλεια πίεσης στο ελαστικό, στις περιπτώσεις των Λατίφι και Ράσελ παραμένει άγνωστος ο λόγος. Ο Μάριο Ίζολα εμφανίστηκε καθησυχαστικός στις δηλώσεις του, όμως με δεδομένο ότι μπαίνουμε στο κρισιμότερο σημείο της σεζόν, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η Formula 1 είναι να κριθεί ο τίτλος από ένα κλαταρισμένο ελαστικό.

Η Formula 1 έδωσε… πάσα στο Μουντιάλ

Η Formula 1 τη φετινή σεζόν αποφάσισε να κάνει και μεγάλες… συνεργασίες. Πριν λίγες εβδομάδες συμπορεύτηκε με το ΝΒΑ για τον εορτασμό των 75 χρόνων ζωής του κορυφαίου πρωταθλήματος μπάσκετ και τώρα ήρθε η σειρά του ποδοσφαίρου. Η πρώτη παρουσία της Formula 1 στο Κατάρ έγινε ένα χρόνο πριν το Παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου και αυτό δεν έμεινε ανεκμετάλλευτο. Ο Τζιάνι Ινφαντίνο με το τρόπαιο του Μουντιάλ στα χέρια βρέθηκε στο grid της εκκίνησης και η Formula 1 έδωσε με ένα βιντεάκι πάσα στο Παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης