Καρώ Σημαία

Formula 1: Ο σεληνιασμένος Χάμιλτον, η ίντριγκα Red Bull-Mercedes και 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Βραζιλία

Formula 1: Ο σεληνιασμένος Χάμιλτον, η ίντριγκα Red Bull-Mercedes και 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Βραζιλία

Το φετινό πρωτάθλημα γίνεται ολοένα και καλύτερο δίνοντας την ευκαιρία στους θεατές να απολαμβάνουν κάθε στιγμή του τριημέρου της Formula 1. Το grand prix του Σάο Πάολο θα μείνει στην ιστορία αφού ήταν ένα από τα πιο ανατρεπτικά που έχουμε παρακολουθήσει. Ας ιεραρχήσουμε τα όσα ζήσαμε στη Βραζιλία.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Ο σεληνιασμένος Λιούις Χάμιλτον

Δεν γίνεται να ξεκινήσουμε από κάπου αλλού. Ο Λιούις Χάμιλτον έχει εκατομμύρια οπαδούς και εκατομμύρια haters σε όλο τον πλανήτη αλλά την Κυριακή το βράδυ όλοι (εξαιρούνται αυτοί που απλά τον μισούν χωρίς να βλέπουν τι κάνει στην πίστα) υποκλίθηκαν στα όσα έκανε στο F1 sprint και στον αγώνα. 33 προσπεράσεις σε 95 γύρους. Μεταξύ αυτών και η προσπέραση στο μεγάλο του αντίπαλο. Ήταν τελευταίος στο F1 sprint και τερμάτισε 5ος. Ήταν 10ος στον αγώνα και μετά από 5 γύρους βρέθηκε 3ος.

Πίεσε στο όριο το μονοθέσιό του που ήταν στα… καλύτερά του με το νέο κινητήρα και το οδήγησε στην 101η καρώ σημαία της καριέρας του. Ξέσπασε στους πανηγυρισμούς σαν να κέρδιζε για πρώτη φορά και αποθεώθηκε από τους Βραζιλιάνους. Ήταν το πρόσωπο του τριημέρου και πήρε τεράστια ψυχολογική ώθηση ενόψει των τριών τελευταίων αγώνων της σεζόν.

Στις ήττες φαίνεται αν κάποιος είναι έτοιμος για να στεφθεί πρωταθλητής


Ο Μαξ Φερστάπεν έχει κερδίσει 9 φορές φέτος και κάποιες εξ αυτών το έκανε με εμφατικό τρόπο. Η διαχείριση που έκανε στους αγώνες μας έπεισαν ότι είναι έτοιμος πνευματικά να διαχειριστεί μία μάχη στο όριο για να αναδειχθεί πρωταθλητής.

Το Σάββατο και την Κυριακή μπορεί να έχασε, σε μια πίστα που έμοιαζε ότι θα είχε τον πρώτο λόγο μετά και τα όσα έγιναν με τις ποινές στον Χάμιλτον, αλλά και πάλι έδειξε ότι δεν έχει σχέση με τον Φερστάπεν των προηγούμενων ετών. Στο F1 sprint δεν πήγε στο όριο τη μάχη με τον Μπότας. Όταν αντιλήφθηκε ότι ο Φινλανδός θα στρίψει πρώτος απλά πάλεψε για να κρατηθεί δεύτερος. Αργότερα όταν είχε ρυθμό να επιτεθεί, το έκανε με ασφάλεια και όταν κατάλαβε ότι δεν μπορεί να περάσει, προστάτευσε τον κινητήρα του και στόχευσε στην επόμενη ημέρα. Την Κυριακή ένιωσε από την εκκίνηση ότι η νίκη είναι δική του αφού όχι μόνο πέρασε τον Μπότας αλλά είχε και τον Πέρεζ πίσω του. Κι όμως ο Χάμιλτον βρήκε τρόπο να βρεθεί πίσω του και εκεί ο Ολλανδός είχε να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη πρόκληση της φετινής σεζόν. Μια υπερβολική κίνησή του θα μπορούσε να στείλει και τους δύο εκτός. Κερδισμένος θα ήταν αυτός. Στην πρώτη απόπειρα του Χάμιλτον, έκλεισε την πόρτα στο όριο της νομιμότητας και άφησε τον Βρετανό να αποφασίσει για το αν θα συνεχίσουν και οι δύο.

Ο Χάμιλτον έκανε το σωστό και φρέναρε. Στη δεύτερη περίπτωση προσπάθησε με ζιγκ ζαγκ να τον εμποδίσει αλλά ενημερώθηκε ότι αυτό αν το ξανακάνει θα τιμωρηθεί. Στην 3η προσπάθεια του Χάμιλτον, ο Φερστάπεν έκανε το σωστό. Πήρε τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης και στις δηλώσεις του εμφανίστηκε συνειδητοποιημένος ότι στη Βραζιλία δεν μπορούσε να κοντράρει τον αντίπαλό του. Ένας πρωταθλητής δεν ξέρει μόνο να νικάει, ξέρει και πότε πρέπει να παραδεχθεί ότι χάνει. Το αν θα γίνει πρωταθλητής φέτος, θα το μάθουμε σε ένα μήνα, το σίγουρο είναι ότι έχει τη στόφα να φτάσει στην κορυφή.

Το reality Red Bull – Mercedes δεν θα τελειώσει ποτέ!

Τα όσα υπέροχα είδαμε εντός πίστας, δυστυχώς δεν συνεχίστηκαν και εκτός. Οι δηλώσεις των επικεφαλής Mercedes και Red Bull απλά έδωσαν κι άλλη… τροφή στον κύκλο της αντιπαράθεσης. Ο Τότο Βολφ που, δικαίως, ένιωσε απόλυτα δικαιωμένος για την επιλογή του να αλλάξει τον κινητήρα του Χάμιλτον, έχασε την ψυχραιμία του σε αρκετές περιπτώσεις. Και μετά τον αποκλεισμό του Βρετανού αλλά και μετά τον αγώνα. Μίλησε με υποτιμητικά λόγια για τους αγωνοδίκες ενώ ζήτησε την τιμωρία του Φερστάπεν για τον τρόπο που αμύνθηκε στο προσπέρασμα που προσπάθησε να κάνει ο Χάμιλτον.

Ο Χόρνερ δεν ήταν τόσο επιθετικός στις δηλώσεις του αλλά και πάλι δεν προσπάθησε να σβήσει τη… φωτιά και μπήκε σε διαδικασία να απαντήσει στον ομόλογό του. Η κατάσταση φέτος έχει ξεφύγει εκτός πίστας και δυστυχώς οι πρωταγωνιστές δεν βοηθούν στο να πέσουν οι τόνοι.

Η Ferrari έχει ξεπεράσει τη McLaren

Η Scuderia μπορεί να ψάχνει τρόπο να επιστρέψει στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος την επόμενη σεζόν και όλη της η προσοχή να είναι στραμμένη εκεί, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχει κάνει σημαντική πρόοδο και τη φετινή σεζόν. Είναι γνωστό ότι στη Formula 1 δεν γίνονται θαύματα από τη μία μέρα στην άλλη και η Ferrari μετά από αρκετά χρόνια δείχνει ότι αυτό το έχει καταλάβει.

Φέτος διόρθωσε αρκετά από τα προβλήματα που είχε και η αναβάθμιση του κινητήρα την έχει κάνει ξεκάθαρα την τρίτη ομάδα του grid. Οι 31,5 βαθμοί που έχει διαφορά από τη McLaren δύσκολα θα καλυφθούν στους επόμενους 3 αγώνες οπότε η αφετηρία της Ferrari για την επόμενη σεζόν θα είναι πολύ καλύτερη από αυτή που είχε στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πέρεζ και Μπότας θα κρίνουν τη μάχη του τίτλου στους κατασκευαστές


Οτιδήποτε κι αν συμβεί στο πρωτάθλημα των οδηγών δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ότι Φερστάπεν και Χάμιλτον θα έχουν σημαντική διαφορά βαθμών στο τέλος της σεζόν. Είναι ξεκάθαρο πώς ο τίτλους στους κατασκευαστές θα κριθεί από τους δεύτερους πιλότους των ομάδων.

Ο… φευγάτος Μπότας έχει προσφέρει περισσότερα στην ομάδα του από τον Πέρεζ ο οποίος δείχνει καλύτερο πρόσωπο στους τελευταίους αγώνες. Ο Μεξικανός κατάφερε να κρατήσει 4 γύρους πίσω του τον Χάμιλτον και προσέφερε κάποια σημαντικά δευτερόλεπτα στον Φερστάπεν αλλά αυτά δεν έφταναν. Όταν κλήθηκε να κλέψει τον ταχύτερο γύρο από τον Χάμιλτον το έκανε, όμως στο τέλος της ημέρες τερμάτισε και πάλι πίσω από τον Μπότας. Για να πάρει τον τίτλο η Red Bull χρειάζεται από τον Μεξικανό περισσότερους βαθμούς και όχι απλά να προσφέρει βοήθειες στον teammate του.

Ο Φελίπε Μάσα αποθεώνει τον Λιούις Χάμιλτον 13 χρόνια μετά τη μεταξύ τους μάχη


H στιγμή που αποτυπώνει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη το τι ζήσαμε στον αγώνα της Βραζιλίας ήταν η στιγμή των δηλώσεων του Λιούις Χάμιλτον μετά τη νίκη του. Ο Φελίπε Μάσα, ο άνθρωπος που άγγιξε τον τίτλο το 2008 και ο Χάμιλτον του τον στέρησε, έκανε τις ερωτήσεις και το πρώτο πράγμα που είπε στον Βρετανό ήταν: «Δεν είσαι απλά ο οδηγός της ημέρας, είσαι ο οδηγός του τριημέρου.

Έκανες τους Βραζιλιάνους να σε αποθεώνουν». Και αυτό ακριβώς πέτυχε ο Χάμιλτον. Να μετατρέψει τις… παραδοσιακές αποδοκιμασίες στην αρχή του τριημέρου, σε επιφωνήματα θαυμασμού από φίλους και εχθρούς.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0