Καρώ Σημαία

Formula 1: Η κυριαρχία Φερστάπεν, η γκρίνια για Μπότας και 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Μεξικό

Formula 1: Η κυριαρχία Φερστάπεν, η γκρίνια για Μπότας και 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Μεξικό

Ο Μαξ Φερστάπεν διεύρυνε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον στους 19 βαθμούς, με 4 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του Παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Το Μεξικό δημιούργησε και μεγάλη εσωστρέφεια στη Mercedes αφού Βολφ και Χάμιλτον άφησαν… αιχμές για τον Βάλτερι Μπότας.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Η κυριαρχική εμφάνιση του Μαξ Φερστάπεν

Όσο έρχονται νίκες τόσο ανεβαίνει η ψυχολογία του. Ο Ολλανδός έχει την ευκαιρία να κατακτήσει το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του και δείχνει σε κάθε αγώνα να βελτιώνει την απόδοσή του. Μετά τα όσα έγιναν στις κατατακτήριες δοκιμές όπου έχασε μία pole position η οποία φαινόταν να είναι στα χέρια του, πολλοί θα περίμεναν να επηρεαστεί στον αγώνα. Αντίθετα ο Φερστάπεν από τα πρώτα μέτρα απέδειξε ότι δεν θα άφηνε κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία του. Πέρασε και τις δύο Mercedes στην εκκίνηση και πανηγύρισε την 9η φετινή του νίκη.

Η ανεξήγητη κίνηση του Βάλτερι Μπότας στην εκκίνηση

Ο Βάλτερι Μπότας ήταν ο πιλότος που μετά το καλοκαίρι είχε τη μεγαλύτερη εξέλιξη, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στη Mercedes την οποία βοήθησε να ανοίξει τη διαφορά της στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ο εξαιρετικός γύρος που έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές επιβεβαίωσε την εξαιρετική του φόρμα αλλά στον αγώνα της Κυριακής είδαμε και πάλι τον Μπότας του πρώτου τετράμηνού της σεζόν. Τα όσα έκανε ή μάλλον δεν έκανε στην εκκίνηση είναι ανεξήγητα. Είχε την πρώτη θέση και γνώριζε ότι δύσκολα χωρίς slipstream θα μπορέσει να την κρατήσει. Δίπλα του είχε τον Χάμιλτον και πίσω του τον Φερστάπεν. Στην πραγματικότητα είχε 2 δρόμους. Ο ένας ήταν να βρεθεί μπροστά από τον Χάμιλτον στην ευθεία και να του προσφέρει slipstream ώστε να διατηρήσουν το 1-2 αλλά με τον Βρετανό στην πρώτη θέση. Ο δεύτερος δρόμος ήταν να κινηθεί εντελώς αριστερά και να απαγορεύσει στον Φερστάπεν να περάσει. Σε αυτή την περίπτωση ο Ολλανδός θα έπρεπε να κινηθεί προς το κέντρο όπου θα τον… περίμενε ο Χάμιλτον. Κι όμως ο Φινλανδός διάλεξε να κρατήσει μία εντελώς παθητική στάση και περισσότερο πίεσε τον Χάμιλτον παρά τον Φερστάπεν. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει 2 θέσεις πριν τη στροφή και στη συνέχεια να χάσει τα πάντα αφού είχε σύγκρουση με τον Ρικιάρντο.

Η γκρίνια για τον Μπότας

Το κλίμα… αγάπης που υπήρχε τον τελευταίο καιρό στη Mercedes αποτελεί παρελθόν μετά τα όσα έγιναν στο Μεξικό. Ο Λιούις Χάμιλτον άνοιξε τον… ασκό του Αιόλου και ακολούθησε ο Τότο Βόλφ. Σημείο τριβής η κίνηση του Βάλτερι Μπότας στην εκκίνηση του μεξικανικού grand prix. Ο Χάμιλτον δήλωσε ότι περίμενε πώς θα μου δώσει slipstream ο teammate μου ενώ ο Βολφ το πήγε ακόμη πιο μακριά και τόνισε: “Είχαμε δύο μονοθέσια στις πρώτες θέσεις και φάνηκε σαν να ανοίγουμε την πόρτα στον Μαξ”. H αλήθεια είναι πώς ο Μπότας θα μπορούσε να χειριστεί πολύ καλύτερα την όλη κατάσταση αλλά μάλλον δεν θα είχε και μεγάλη σημασία αφού ο ρυθμός της Red Bull ήταν εντυπωσιακός και πιθανότατα ο Φερστάπεν θα κέρδιζε τον αγώνα, ακόμη κι αν δεν πέρναγε και τις 2 Mercedes στην εκκίνηση.

Η Ferrari ξεπέρασε τη McLaren

Ήταν κάτι που φαινόταν μετά την αναβάθμιση του κινητήρα της Ferrari και στο Μεξικό απλά επιβεβαιώθηκε. Τα κόκκινα μονοθέσια ξεμπέρδεψαν από την εκκίνηση με τον Λάντο Νόρις ενώ ο Ρικιάρντο κατέστρεψε μόνος του τον αγώνα του όταν έπεσε πάνω στον Μπότας. Ενδιαφέρον είχε και η διαδικασία με τα team orders της Ferrari στους πιλότους της τα οποία τελικά τηρήθηκαν αν και ο Λεκλέρ χρειάστηκε λίγο χρόνο μέχρι να πειστεί να αφήσει τον Σάινθ να τον περάσει και να προσπαθήσει να πιέσει τον Γκασλί. Ο Ισπανός δεν κατάφερε να απειλήσει τον πιλότο της Alpha Tauri και έτσι έδωσε πίσω τη θέση του. 

Ο Πέρες πάλεψε, ο Χάμιλτον έδειξε γιατί είναι 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής

Με τον Μαξ Φερστάπεν να έχει… χαθεί στον ορίζοντα, τα φώτα ήταν στραμμένα πάνω στους Πέρες και Χάμιλτον. Η Red Bull κράτησε τον Μεξικανό 11 παραπάνω γύρους στην πίστα ώστε να του δώσει την ευκαιρία να έχει φρέσκα ελαστικά στο τέλος και να μπορέσει να πιέσει τον Χάμιλτον. Ο Πέρες έφτασε εύκολα τον Βρετανό εκμεταλλευόμενος τον εξαιρετικό ρυθμό του μονοθεσίου του αλλά όταν κόλλησε πίσω από τον Χάμιλτον αντιλήφθηκε ότι το προσπέρασμα θα ήταν πολύ πιο δύσκολο από όσο είχε φανταστεί. Όσο κι προσπάθησε ο Χάμιλτον δεν του έδωσε την παραμικρή ευκαιρία και έτσι ο Βρετανός κατάφερε να κρατήσει την πρωτιά της Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών αλλά και να ελαχιστοποιήσει τη δική του… χασούρα έναντι του Φερστάπεν.

Πήρε… φωτιά και η μάχη στους κατασκευαστές

Πριν από 2 αγώνες η Mercedes είχε ξεφύγει με 44 βαθμούς από τη Red Bull αλλά αυτή η διαφορά εξανεμίστηκε. Η αυστριακή ομάδα κάλυψε σε δύο grand prix τους 43 πόντους και πλέον απέχει μόλις 1 από την κορυφή. Τα δύο συνεχόμενα βάθρα του Πέρες ήταν αυτά που έφεραν την αλλαγή στην κατάσταση, όπως και οι κακές εμφανίσεις του Βάλτερι Μπότας. Με 4 αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν, η Red Bull μοιάζει το φαβορί για να κάνει το νταμπλ για 5η φορά στην ιστορία της. Κανείς όμως δεν μπορεί να βγάλει από την κουβέντα την ομάδα που έχει κατακτήσει 7 συνεχόμενα πρωταθλήματα. Σάο Πάολο, Κατάρ, Τζέντα και Άμπου Ντάμπι είναι οι τελευταίοι προορισμοί του φετινού συγκλονιστικού πρωταθλήματος.


www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης