Καρώ Σημαία

Formula 1: 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Σότσι

Formula 1: 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Σότσι
Μετά από ένα χαοτικό grand prix που διεξήχθη στη Ρωσία πολλά είναι αυτά που αξίζει να σταθούμε.
Σχετικά Άρθρα

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Η 100η νίκη του Χάμιλτον

Δεν θα μπορούσε να μην είναι το βασικό θέμα μετά το Σότσι. Το μυθικό επίτευγμα του Λιούις Χάμιλτον μπορεί να άργησε περισσότερο από όσο φανταζόμασταν αφού ο Βρετανός είχε… κολλήσει στις 99 από το Σιλβερστόουν. Έγινε ο πρώτος πιλότος στην ιστορία του σπορ που έφτασε σε τριψήφιο αριθμό νικών και το επίτευγμά του φαντάζει ακόμη μεγαλύτερο αν αναλογιστούμε ότι ο Σουμάχερ ολοκλήρωσε την καριέρα του με 91. Ο Χάμιλτον έχει, τουλάχιστον, 2 χρόνια ακόμη για να διευρύνει το ρεκόρ του και να βάλει… δύσκολα στους διαδόχους του.


Η κρίσιμη 2η θέση του Φερστάπεν

Το Σότσι αποτελεί μία από τις αγαπημένες πίστες της Mercedes, αφού έφτασε τις 8 νίκες στους 8 αγώνες που έχουν διεξαχθεί στη ρωσική πόλη. Η κυριαρχία της γερμανικής ομάδας ήταν δεδομένη μέχρι την περσινή σεζόν, αλλά ακόμη και φέτος που η Red Bull έχει καταφέρει να φτιάξει ένα μονοθέσιο που είναι ανταγωνιστικό, το φαβορί ήταν η Mercedes. Ο Φερστάπεν πήγε στη Ρωσία με ποινή τριών θέσεων στο grid, άλλαξε κινητήρα που έμοιαζε μονόδρομος για να ολοκληρώσει τη σεζόν χωρίς μηχανολογικά προβλήματα, εκκίνησε τελευταίος στον αγώνα κι όμως έφυγε με τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης. Στην οικονομία της σεζόν η συγκεκριμένη επίδοση του Ολλανδού ίσως αποδειχθεί η κρισιμότερη στη μάχη του τίτλου. Τα εύσημα για όλες τις αποφάσεις πρέπει να δοθούν και στη Red Bull αφού δικαιώθηκε και για την αλλαγή κινητήρα και για τη χρήση ενδιάμεσης γόμας την κατάλληλη στιγμή στον αγώνα.

Το… πάθημα του Νόρις που θα γίνει μάθημα

Ένας από τους πιο ταλαντούχους πιλότους της Formula 1, είναι ο Λάντο Νόρις και όλο το μέλλον του ανήκει. Πριν από 15 ημέρες είδε τον teammate του να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της McLaren μετά από 9 χρόνια και ο ίδιος να ολοκληρώνει το 1-2 της ομάδας του. Στο Σότσι, ο Νόρις έγραψε ιστορία και έγινε ο νεότερος Βρετανός που πήρε Pole position και στον αγώνα διαχειρίστηκε άψογα την κατάσταση μέχρι τον 47ο γύρο. Επανήλθε μετά το προσπέρασμα που δέχτηκε από τον Σάινθ, τον πέρασε με εντυπωσιακό τρόπο και οδηγούσε με ασφάλεια προς την παρθενική του νίκη. Ακόμη και όταν ο Χάμιλτον τον πίεσε, ο ίδιος έδειξε το ταλέντο του και τον χαρακτήρα του, κρατώντας πίσω του τον Παγκόσμιο πρωταθλητή. Όταν άρχισαν οι ψιχάλες, ο Λάντο Νόρις ένιωσε σίγουρος πώς δεν θα χρειαστεί τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η ομάδα του δεν τον πίεσε, ο ίδιος απαντούσε με ένταση στα ερωτήματα του pit wall και τελικά έμεινε στην πίστα με τη βροχή να δυναμώνει. Αυτό του στέρησε όχι μόνο τη νίκη αλλά και το βάθρο. Λάθη κάνουν όλοι και από αυτά μαθαίνουν για να βελτιώνονται στο μέλλον. Έτσι θα το δει και ο Λάντο Νόρις που θα έχει πολλές ευκαιρίες στην καριέρα του για να πανηγυρίσει νίκες.


Η… θυσία του Μπότας δεν είχε αποτέλεσμα

Η Mercedes έχει κατακτήσει 7 σερί τίτλους και έχει το συγκεκριμένο ρεκόρ στη Formula 1 αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλες της οι αποφάσεις είναι σωστές. Η γερμανική ομάδα είδε πριν 15 ημέρες τον Μπότας να κάνει μία από τις καλύτερες εμφανίσεις των τελευταίων 2 χρόνων κι όμως αυτό δεν άλλαξε τον τρόπο που τον αντιμετωπίζει. Ακόμη κι αν πάρουμε ως δεδομένο το πρόβλημα στο MGU-K που το είχε τοποθετήσει στη Μόντσα, η απόφαση να προχωρήσει σε αλλαγή τριών μερών της κινητήριας μονάδας πριν τον αγώνα του Σότσι, δεν μπορεί να μην είναι και κίνηση στρατηγικής. Ξεκάθαρος ήταν ο στόχος να σταθεί εμπόδιο στον Φερστάπεν αλλά αντί γι αυτό, απλά οδήγησαν τον Φινλανδό σε ένα μέτριο αγώνα αφού ο ίδιος δεν βρήκε ποτέ κίνητρο να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 5η θέση η οποία ήρθε λόγω της βροχής.

Το πρωτάθλημα θα κριθεί στις λεπτομέρειες

Η μάχη Χάμιλτον – Φερστάπεν μας έχει δώσει εξαιρετικές στιγμές και είναι σίγουρο ότι θα μας προσφέρει κι άλλες. Αυτή τη φορά δεν είχαμε μονομαχία ρόδα με ρόδα αλλά είδαμε τους δύο διεκδικητές του τίτλου να κάνουν εντυπωσιακές προσπεράσεις, να διαχειρίζονται τα ελαστικά τους και τελικά να ολοκληρώνουν τον αγώνα ικανοποιημένοι και οι δύο με τις επιδόσεις τους. Η διαφορά των δύο βαθμών δεν σημαίνει απολύτως τίποτα αφού απομένουν 7 αγώνες για την ολοκλήρωση της σεζόν.


Η βροχή που χρειάζεται η Formula 1

Πριν από ένα μήνα είχαμε την παρωδία του Σπα αφού η βροχή υποχρέωσε τον Μάσι να κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο. Στο Σότσι η απόφασή του να μην γίνει η 3η περίοδος των ελεύθερων δοκιμών, ήταν 100% σωστή. Όπως σωστή ήταν και η επιλογή να τρέξουν οι πιλότοι στις κατατακτήριες παρά το ότι είχε αρκετό νερό στην πίστα. Όταν κάνεις τις σωστές επιλογές θα έχεις και την τύχη στο πλευρό σου. Αυτό συνέβη στον αγώνα αφού η βροχή εμφανίστηκε στο κατάλληλο σημείο και μας προσέφερε ένα δραματικό φινάλε.

www.bnsports.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0