Box to Box

Ντέρμπι αιωνίων με 310.000 τηλεθεατές! Κάθε χρόνο και χειρότερα...

Ντέρμπι αιωνίων με 310.000 τηλεθεατές! Κάθε χρόνο και χειρότερα...

Αν ο τελικός του Super Cup στη Ρόδο θεωρήθηκε από τους περισσότερους, ακόμη και από τις ίδιες τις ομάδες δικαίως, αγώνας προετοιμασίας το 1ο ντέρμπι της σεζόν για τη Basket League είχε θεωρητικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον με τον Παναθηναϊκό σε σταθερά ανοδική πορεία να απειλεί το σερί 8 νικών του Ολυμπιακού.

Γράφει ο Γιάννης Ψαράκης

Κρατήστε το «θεωρητικά» στην επισήμανση μου για μεγάλο ενδιαφέρον γιατί στην πράξη αποδείχθηκε πως ελάχιστοι ασχολήθηκαν. Και τα νούμερα της τηλεθέασης της αναμέτρησης είναι αδιάψευστος μάρτυρας για αυτό.

Δεν ξέρω αν είναι η προ διετίας απόφαση της ΕΡΤ να αλλάξει για μία ακόμη φορά τη συχνότητα που μεταδίδει τους αγώνες του πρωταθλήματος. Η ΕΡΤ 1, το «καλό» κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης μετέδιδε μέχρι το 2018-19 τα παιχνίδια της Basket League. Μετά είχαμε το περιβόητο και πολυδιαφημισμένο «πείραμα» του ΕΡΤ Sports που κατέληξε διαδικτυακό κανάλι-χωνί για ό,τι περισσεύει και δεν δείχνουν τα υπόλοιπα κανάλια. Και φτάσαμε στην ΕΡΤ 3 με στόχο -δήθεν, και καλά- την αναβάθμιση του καναλιού μόνο που αποδείχθηκε ότι όλο αυτό οδήγησε στη νέα υποβάθμιση του προϊόντος του πρωταθλήματος μπάσκετ. Με τη λίγκα να μην είναι φυσικά άμοιρη ευθυνών για αυτό αφού αυτό που την ενδιέφερε ήταν να βάλει τα όποια χρήματα στα ταμεία της και τα ταμεία των ομάδων και για το αν και ποιος ασχολείται με το μπάσκετ, πέρα βρέχει.

Η ΕΡΤ 1 μέχρι πριν λίγα χρόνια έβγαζε κουτσά-στραβά και μία εκπομπή κάθε Σαββατοκύριακο μεσημέρι πριν τους αγώνες για να προμοτάρει το προϊόν της. Πλέον; Μία Δευτεριάτικη (!) εκπομπή με μηδενική τηλεθέαση χωρίς ουσία και με θεματολογία και ύφος δεκαετίας του ‘80 η οποία μάλιστα δεν είναι και σίγουρο ότι μεταδίδεται κάθε εβδομάδα. Για να μην αναφερθώ στο pre και post game των αγώνων στο οποίο βλέπουμε τις ίδιες και τις ίδιες «αναλύσεις» (που δεν λένε απολύτως τίποτα ουσιαστικό) από τους βοηθούς προπονητές για μισό λεπτό και μία συνέντευξη «στο πόδι» αμέσως μετά. Αν αυτό το θεωρείτε «πρόμο» για το μπάσκετ, πάω πάσο...

Πάμε όμως και στα νούμερα αυτά κάθεαυτά

Το πρώτο ντέρμπι της σεζόν το είδαν λίγοι. Ελάχιστοι. Η τηλεθέασή του έφτασε στο 3,1% με τηλεμερίδιο στο 10% και καλύτερο σημείο την 3η περίοδό του. Συνολικά δηλαδή τον αγώνα τον είδαν βαριά-βαριά 310.000 θεατές νούμερο που πριν 5-6 χρόνια παρέπεμπε στην τηλεθέαση ενός random αγώνα πρωταθλήματος Σάββατο απόγευμα στη Ρόδο, το Ρέθυμνο, την Πάτρα ή το Λαύριο.

Η τηλεθέαση ξεπέρασε ελάχιστα το 2,8% (280.000 θεατές) του τελικού του Super Cup στις αρχές του περασμένου Οκτώβρη στη Ρόδο αλλά απέχει έτη φωτός από την τηλεθέαση παλαιότερων ετών όπως φυσικά και των τελικών της Α1 που τον περασμένο Ιούνιο ο 3ος που «έβγαλε» πρωταθλητή έφτασε στο 10,9% λόγω και της απονομής.

Η μόνη -κατά κάποιο τρόπο- κερδισμένη από όλο αυτό ήταν η ΕΡΤ 3 που «τσίμπησε» 1% στην ημερήσια τηλεθέασή της συνολικά για την ημέρα και από το 1,5% βρέθηκε στο 2,5% και εδώ τελειώνουν τα καλά νέα.

Την ίδια ώρα ο ΑΝΤ-1 με το Μουντιάλ «χτυπάει» σταθερά 25-30% τηλεθέαση και ακόμη δεν έχουμε φτάσει ούτε στα προημιτελικά. ΟΚ, άλλα τα εμπορικά (και όχι μόνο) μεγέθη αλλά μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για το Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός, τις δύο ομάδες που μονίμως μάχονται για τίτλους και διακρίσεις εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες στο μπάσκετ και φυσικά τις πιο λαοφιλείς στη χώρα.

Το (πρωτάθλημα) μπάσκετ λοιπόν συνεχίζει να μαραζώνει, να μην προβάλλεται, να μην διαφημίζεται όπως του αξίζει με ευθύνη όλων όσων εμπλέκονται, ΕΡΤ και ΕΣΑΚΕ. Η μεν πρώτη απλά βγάζει μία «υποχρέωση» που και φέτος ανέλαβε δίχως πραγματικά να τη θέλουν οι διοικούντες της απλά και μόνο εξυπηρετώντας άλλους, πολιτικούς, σκοπούς, η λίγκα επειδή αρκείται στο να λαμβάνει την οικονομική ένεση για τα άδεια από άλλους πόρους (εισιτήρια είπατε; χορηγοί είπατε;) ταμεία των περισσότερων ομάδων της δίχως να την ενδιαφέρει να αυξήσει το (τηλεοπτικό) κοινό το οποίο χρόνο με το χρόνο συρρικνώνεται.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης