Καρώ Σημαία

Formula 1: Η εξήγηση για την γκάφα της Ferrari, η νίκη-καριέρας του Πέρεζ και 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Μονακό

Formula 1: Η εξήγηση για την γκάφα της Ferrari, η νίκη-καριέρας του Πέρεζ και 5+1 πράγματα που μάθαμε στο Μονακό

Το Μόντε Κάρλο παραδοσιακά δίνει την ευκαιρία στις ομάδες να… καμουφλάρουν τις αδυναμίες τους εντός πίστας και να κερδίζουν πράγματα με τη στρατηγική. Η Ferrari κατάφερε να κάνει ένα… παιδικό λάθος και να προσφέρει απλόχερα τη νίκη στη Red Bull. Σίγουρα είναι κομβική η στιγμή της σεζόν και η διαχείριση της κρίσης θα μας δείξει το τι θα συμβεί στο μέλλον.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Ο συγκινημένος Πέρεζ πανηγύρισε τη μεγαλύτερη νίκη της καριέρας του

Μπορεί όλα τα φώτα να έχουν πέσει πάνω στη Ferrari όμως είναι άδικο να ξεκινήσουμε με κάτι άλλο και όχι με τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός πιλότος έζησε το… μύθο του στο Μονακό. Το να κερδίζεις στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου και να παραλαμβάνεις το βραβείο του νικητή από τον Πρίγκηπα Αλβέρτο είναι μία εμπειρία που ελάχιστοι την έχουν ζήσει. Στο κλειστό κλαμπ τον πιλότων μπήκε και ο Σέρχιο Πέρεζ. Η νίκη αυτή ήρθε κυρίως λόγω της στρατηγικής αλλά όχι μόνο. Ο Πέρεζ το βρήκε καλύτερα από τον Φερστάπεν στις κατατακτήριες δοκιμές και όταν στον αγώνα βρήκε την ευκαιρία έκανε σπουδαίους γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Μεξικανός δεν πρόκεται να αλλάξει τη… θέση του μέσα στην ομάδα μετά από αυτή τη νίκη αλλά σίγουρα έδειξε ότι είναι η σωστή επιλογή για teammate του Μαξ Φερστάπεν. Πλέον έφτασε στις 3 νίκες στην καριέρα του και είναι ο πιο επιτυχημένος Μεξικανός στην ιστορία της Formula 1.

Η μεγάλη ήττα της Ferrari

Είναι δεδομένο ότι για να πάρει μία ομάδα πρωτάθλημα χρειάζεται να φτιάξει μονοθέσιο, να έχει πιλότο που μπορεί να αντέξει στην πίεση και ο επικεφαλής στρατηγικής να κάνει σωστές επιλογές. Στο Μονακό φάνηκε ξεκάθαρα ότι ο τρίτος τομέας πάσχει στη Ferrari και η διαχείριση του λάθους θα κρίνει πολλά τη φετινή σεζόν. Πάμε όμως να δούμε πώς εγκλωβίστηκαν στη Scuderia. Η Red Bull είχε να διαχειριστεί μία εύκολη κατάσταση αφού κυνηγούσε τη Ferrari και είχε την άνεση να ρισκάρει. Και αυτό έκανε με τον Σέρχιο Πέρεζ. Τον τράβηξε νωρίς για ενδιάμεσα ελαστικά και άφησε μέσα στον Φερστάπεν. Στη Ferrari σκέφτηκαν να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική αλλά ο Σάινθ είχε διαφορετική άποψη. Έβλεπε ότι δεν αργούσε η ώρα των σλικ ελαστικών. Τότε έγινε το πρώτο μεγάλο λάθος. Η Scuderia όφειλε να τραβήξει έναν από τους δύο οδηγούς της. Ο Λεκλέρ είχε απόσταση που του επέτρεπε να βγει μπροστά από τον Πέρεζ αλλά έπρεπε η απόφαση να ληφθεί άμεσα και να αντιμετωπίσουν και την γκρίνια του Μονεγάσκου ο οποίος δεν θα καταλάβαινε γιατί τον βάζουν να ακολουθήσει τη στρατηγική του Πέρεζ. Αυτός ο ένας γύρος έκρινε και όλο τον αγώνα. Όταν τράβηξαν τον Λεκλέρ, η Red Bull έκανε το λογικό και ακολούθησε τον Μονεγάσκο. Η θέση είχε ήδη χαθεί οπότε ο μόνος που θα μπορούσε να βοηθήσει για να αλλάξουν τα δεδομένα ήταν ο Σάινθ. Ο Ισπανός έχανε χρόνο με τα βρόχινα αλλά θα μπορούσε να καθυστερήσει τον Πέρεζ και να μπολοκάρει τη στρατηγική της Red Bull. Έτσι όπως πήγαιναν τα πράγματα ο Λεκλέρ έπρεπε να μπει πρώτος και να ρισκάρει με τα σλικ, αφού είχε χάσει ήδη την πρωτοπορία. Η Red Bull λογικά δεν θα ακολουθούσε αφού ήταν οριακό το ποια γόμα ήταν ταχύτερη εκείνη τη στιγμή, η ενδιάμεση ή η σκληρή. Ακόμη κι αν ακολουθούσε θα το έκανε με τον Φερστάπεν που θα έμενε πίσω από τον Λεκλέρ. Αντί γι αυτό, η Ferrari τραβάει τον πρωτοπόρο του αγώνα στα pit, χωρίς καν να υπολογίσει το που θα βγει. Ο Σάινθ βγαίνει πίσω από τον Λατίφι και χάνει σχεδόν 1.5 δευτερόλεπτο στο γύρο εξόδου του. Σαν να μην έφτανε αυτό, τράβηξαν την ίδια στιγμή τον Λεκλέρ χωρίς να υπολογίσουν ότι θα χάσει χρόνο αφού έπρεπε πρώτα να γίνει αλλαγή ελαστικών στον Σάινθ. Και με την απόφαση αυτή κατάφεραν να χάσουν και οι δύο θέσεις. Δεν μπορεί κανείς να φανταστεί άλλη στρατηγική που θα πήγαινε χειρότερα για τη Scuderia.

Η μάχη του τίτλου θα κριθεί στις λεπτομέρειες

Μπορεί αυτή την ώρα η Ferrari να δείχνει αδύναμη έναντι της Red Bull όμως αν κάποιος θεωρήσει ότι η μάχη του τίτλου τελείωσε τότε θα έχει κάνει μεγάλο λάθος. Ο δρόμος είναι μακρύς και οι δύο ομάδες έχουν πολύ κοντινό ρυθμό. Οι λεπτομέρειες θα κρίνουν τα πάντα και σε αυτές μέχρι τώρα έχουμε μεγάλη νικήτρια την αυστριακή ομάδα. Μέσα σε 3 αγώνες γύρισε την κατάσταση και έχει πάρει την πρωτοπορία και στα δύο πρωταθλήματα.

Η εκπληκτική σταθερότητα του Ράσελ

Από τον αγώνα στη Βαρκελώνη λέγαμε ότι η Mercedes βελτιώθηκε αλλά μην περιμένει κανείς ότι θα κοντράρει στα ίσα τις Red Bull και Ferrari. Ο ρυθμός της στο Μονακό ήταν ξεκάθαρα ο τρίτος στο grid άρα το μέγιστο που θα μπορούσε να πάρει ήταν η 5η θέση. Και αυτό ακριβώς έκανε ο Τζορτζ Ράσελ. Ο Βρετανός είναι ο μόνος πιλότος που έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους αγώνες τη φετινή σεζόν και μάλιστα είναι πάντα από την 5η θέση και πάνω. Αυτό που έχει καταφέρει ο νεαρός είναι σπουδαία και όσο συνεχίζει έτσι θα ανεβάζει και την ψυχολογία του. Ο Τότο Βολφ έχει δικαιωθεί απόλυτα με την επιλογή του Ράσελ και αυτό που μένει είναι να δούμε αν η συνύπαρξη με τον Χάμιλτον θα είναι αρμονική μέχρι το φινάλε.

Μία ακόμη σοκαριστική στιγμή για τον Μικ Σουμάχερ

Η οικογένεια Σουμάχερ βιώνει δύσκολες καταστάσεις τα τελευταία χρόνια λόγω της κατάστασης του Μίκαελ και η παρουσία του Μικ στη Formula 1, μοιάζει να είναι… βάλσαμο για τις πληγές όλων. Κι όμως ο νεαρός έχει εμπλακεί ήδη σε σοκαριστικά ατυχήματα… σκορπώντας ανησυχία στους οικείους του. Ευτυχώς σε όλες τις περιπτώσεις έχει βγει ανέπαφος από το μονοθέσιό του, όπως έγινε και στο Μονακό. Η Haas κόπηκε στη μέση όμως ο Μικ βγήκε όρθιος από το κόκπιτ. Ας ελπίσουμε να μην ζήσει άλλες τέτοιες δραματικές στιγμές στην καριέρα του.

Το Μονακό είναι μοναδικό και δεν πρέπει να λείπει από το πρόγραμμα της F1

Η πιο ιδιαίτερη και η πιο ιστορική διαδρομή της Formula 1 είναι το Μόντε Κάρλο. Ένα σιρκουί πόλης που πολλοί προσπάθησαν να το μιμηθούν αλλά σαν το αυθεντικό δεν θα ξαναυπάρξει. Τι κι αν τα προσπεράσματα είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι εικόνες που προσφέρει το Μονακό είναι μοναδικές και δεν μπορεί να μπαίνει σε κουβέντα το αν πρέπει να είναι στη Formula 1. Υπάρχουν άλλοι 21 προορισμοί που μπορούν να φτιαχτούν για να δίνουν προσπεράσματα και εναλλαγές θέσεων. Το Μόντε Κάρλο είναι ένα από τα 3 κορυφαία γεγονότα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έτσι πρέπει να παραμείνει.


www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0