Καρώ Σημαία

Formula 1: Το χάος στη Τζέντα, η… μάχη αλάνας Φερστάπεν - Χάμιλτον και 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Σαουδική Αραβία

Formula 1: Το χάος στη Τζέντα, η… μάχη αλάνας Φερστάπεν - Χάμιλτον και 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Σαουδική Αραβία

Ο… σεναριογράφος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 έχει «κέφια» και μας ετοιμάζει το μεγάλο φινάλε στο Άμπου Ντάμπι με τους δύο διεκδικητές του τίτλου να πηγαίνουν ισόβαθμοί. Τα όσα έγιναν στη Τζέντα θα τα συζητάμε καιρό αφού υπήρχαν πολλές… γκρίζες ζώνες. Ας σταθούμε στα σημαντικότερα σημεία του χαοτικού αγώνα.

Σχετικά Άρθρα

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Ο Χάμιλτον κέρδισε βαθμούς, εντυπώσεις και φίλους

Ο Βρετανός είναι 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής αλλά έχει ουκ ολίγους haters. Είμαι βέβαιος ότι μετά τον αγώνα στην Τζέντα αυτοί μειώθηκαν. Ο Χάμιλτον κλήθηκε να αντιμετωπίσει συνθήκες πρωτόγνωρες γι αυτόν.

Έναν αντίπαλο που τον ωθούσε σε κάθε ευκαιρία στο όριο. Τη μία τον πέρασε εκτός πίστας οδηγώντας τον να χάσει και τη θέση από τον Οκόν. Την άλλη φρέναρε σε ένα από τα πιο στενά σημεία της πίστας και ο Χάμιλτον πρόλαβε να αποφύγει τα χειρότερα την τελευταία στιγμή, πληγώνοντας την πτέρυγά του.

Την 3η φορά είδε τον Φερστάπεν να τον αφήνει να περάσει για να γλιτώσει την ποινή αλλά στο… καπάκι να του ξαναπαίρνει τη θέση πίσω. Με τους σφυγμούς στο κόκκινο ο Βρετανός επιστράτευσε όλη την εμπειρία του, την ψυχραιμία που έχει αποκτήσει και το αίσθημα ανωτερότητας που του δίνουν οι νίκες και οι τίτλοι. Η διαχείρισή του ήταν υποδειγματική και έφυγε από τη Τζέντα με το maximum των βαθμών.

Ο Φερστάπεν δεν μπόρεσε να διαχειριστεί το λάθος


Ουκ ολίγες φορές έχουμε αποθεώσει την οδηγική πρόοδο του Φερστάπεν που τη φετινή σεζόν έχει καταφέρει να δείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι είναι… γεννημένος πρωταθλητής. Στη Τζέντα είχε μία πολύ κακή ημέρα στη δουλειά. Όλα άρχισαν στις κατατακτήριες δοκιμές όταν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην ολοκλήρωση του τελευταίου γρήγορου γύρου του και… πέταξε την pole position.

Φαινόταν από τη γλώσσα του σώματος ότι αδυνατούσε να δεχτεί το λάθος του και αυτό επηρέασε τον αγώνα του. Ακόμη κι όταν το ρίσκο της Red Bull της βγήκε, μένοντας εκτός την ώρα που μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, ο Φερστάπεν δεν μπόρεσε να κάνει μία δεύτερη εκκίνηση που θα τον διατηρούσε στην πρωτοπορία. Και όταν έπρεπε να πάρει την απόφαση να μείνει πίσω από τον Χάμιλτον και να παλέψει για το καλύτερο, έκανε ένα ακόμα λάθος. Έκοψε το σικέιν και έφερε σε δύσκολη θέση τον εαυτό του. Ακόμα και μετά την 3η εκκίνηση όταν έδειξε την οξυδέρκειά του και την αποφασιστικότητά του, περνώντας τον Χάμιλτον στην πρώτη στροφή δεν μπόρεσε να… καθαρίσει το κεφάλι του. Όταν ο Βρετανός βρέθηκε και πάλι σε διαδικασία προσπεράσματος, ο Ολλανδός έκανε και πάλι το ίδιο λάθος κόβοντας το σικέιν. Από εκεί και πέρα απλά τα λάθη συνεχίστηκαν. Φρέναρε σε ένα από τα πιο στενά σημεία της πίστας για να αφήσει τον Χάμιλτον να τον περάσει και ολοκλήρωσε την κακή ημέρα στη δουλειά την ώρα που ξαναπήρε τη θέση πίσω ενώ ο ίδιος την είχε δώσει. Όλα αυτό μπορούν να τον ωριμάσουν ή μπορούν να τον ωθήσουν σε ακόμη χειρότερες συμπεριφορές. Είναι στο χέρι του να μας δείξει ποιον Φερστάπεν θέλει να θυμόμαστε από τη φετινή χρονιά.

Ο πολύτιμος Μπότας δίνει τον τίτλο στη Mercedes


Από τα μέσα της φετινής σεζόν ήταν ξεκάθαρο πώς η μάχη του πρωταθλήματος των κατασκευαστών θα κριθεί από τους «δεύτερους» πιλότους των ομάδων. Ο Βάλτερι Μπότας διανύει την τελευταία του χρονιά στη Mercedes αλλά αυτό δεν τον έκανε… αδιάφορο. Ο Φινλανδός δεν μπόρεσε ποτέ να απειλήσει τον Χάμιλτον στα 5 χρόνια συνύπαρξής τους και να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από τη δεύτερη θέση. Κι όμως συμπλήρωσε 100 αγώνες με τη γερμανική ομάδα κι αυτό έγινε διότι ήταν πάντα ο… πιστός στρατιώτης.

Στη Τζέντα, ο Τότο Βολφ του έδωσε εντολή να περάσει τον Οκόν και ο Μπότας είχε ελάχιστους γύρους στη διάθεσή του κι όμως τα κατάφερε. Η Μercedes έχει διαφορά 38 βαθμών από τη Red Bull, ακριβώς όσους βαθμούς απέχει ο Μπότας από τον Πέρεζ. Αυτό από μόνο του δείχνει το τι έχει προσφέρει ο Φινλανδός στους Γερμανούς, παρά το είναι… φευγάτος εδώ και καιρό.

Τα χρήματα… φέρνουν την ευτυχία


Η Σαουδική Αραβία έγινε η 34η χώρα που φιλοξένησε αγώνα της Formula 1 και τα πολλά χρήματα που δαπανήθηκαν για τη δημιουργία του πιο γρήγορου σιρκουί όλων των εποχών έπιασαν τόπο. Το σκηνικό που στήθηκε στη Τζέντα ήταν μαγικό και οι εικόνες μοναδικές.

Οι φωτισμένοι δρόμοι, οι 27 απαιτητικές στροφές και ο κόσμος που αγκάλιασε τη Formula 1 δημιούργησε ένα σκηνικό που μόνο αδιάφορο δεν πέρασε. Και όλα αυτά έγιναν μέσα σε χρόνο ρεκόρ αφού τα χρήματα που δαπανήθηκαν έπιασαν τόπο.

Το μεγάλο φινάλε στο Άμπου Ντάμπι


Μπορεί ο αγώνας στη Τζέντα να συζητήθεί για πολλά και διάφορα αλλά η ουσία είναι ότι μας έδωσε την ευκαιρία να ζήσουμε το μεγάλο φινάλε στο Άμπου Ντάμπι. Φερστάπεν και Χάμιλτον είναι ισόβαθμοί με τον Ολλανδό να έχει το προβάδισμα σε περίπτωση που ολοκληρωθεί η σεζόν με τους δύο πιλότους να έχουν τους ίδιους βαθμούς.

Ο Φερστάπεν έχει 9 νίκες έναντι 8 του αντιπάλου του και με δεδομένο ότι για να υπάρξει νέα ισοβαθμία και μετά τον αγώνα στη Γιας Μαρίνα, δεν θα πρέπει κανείς εκ των δύο να νικήσει, αυτό σημαίνει ότι ο Ολλανδός θα είναι πρωταθλητής αν έχει τους ίδιους βαθμούς με τον Χάμιλτον. Αυτό δημιουργεί σε όλο τον κόσμο την αίσθηση ότι ο Φερστάπεν θα επιδιώξει επαφή με τον Χάμιλτον για να εγκαταλείψουν και οι δύο. Δεν θα είναι κάτι που θα συμβεί εύκολα αφού κάτι ανάλογο έκανε το 1997 ο Σουμάχερ με τον Βιλνέβ και τότε ο Γερμανός τιμωρήθηκε με αφαίρεση όλων των βαθμών του. Άρα περιμένουμε μία συγκλονιστική μάχη με όποιον από τους δύο πιλότους τερματίσει ψηλότερα να πανηγυρίζει τον τίτλο.

Όταν ο διευθυντής αγώνων γίνεται ο πρωταγωνιστής, έχει αποτύχει στο έργο του


Ο Race director της Formula 1 είναι ο αντίστοιχος διαιτητής ενός ποδοσφαιρικού αγώνα. Είναι δεδομένο ότι η δουλειά του είναι δύσκολη αλλά εξίσου δεδομένου είναι και το ότι έχει αποτύχει αν μετά την ολοκλήρωση ενός αγώνα έχει στρέψει πάνω του τα βλέμματα. Αυτό συνέβη με τον Μάικλ Μάσι στη Τζέντα. Η πρόθεσή του ήταν να μην εμπλακεί στη μάχη του τίτλου, να αφήσει τους Φερστάπεν και Χάμιλτον να τρέξουν και να μονομαχήσουν εντός πίστας αλλά η επιλογή του δεν τον δικαίωσε. Για τις προθέσεις του εγώ δεν θα τον κατηγορήσω, ίσα ίσα θεωρώ ότι στη σωστή κατεύθυνση είναι το να κριθούν όλα εντός πίστας.

Όμως μία τέτοια θέση είναι απαιτητική και ο Μάσι οφείλει να μαθαίνει να διαχειρίζεται καλύτερα τις καταστάσεις. Σκεφτείτε ότι αν ένας διαιτητής έχει πρόθεση να αφήσει το παιχνίδι να εξελιχθεί και να μην σφυρίζει συνεχώς φάουλ, όλοι θα τον στηρίξουν. Αν όμως οι παίκτες ενός ποδοσφαιρικού αγώνα αρχίσουν να γίνονται βίαιοι και ξεπεράσουν τα όρια, ο διαιτητής οφείλει να το αντιληφθεί και να επέμβει για να μην ξεφύγει η κατάσταση και χαλάσει ο αγώνας. Ο Μάσι δεν κατάλαβε ότι στη Τζέντα τα πράγματα ξέφυγαν. Και έχει ευθύνη για το κλίμα που δημιουργήθηκε. Ομολογώ ότι δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση του στο Άμπου Ντάμπι εκεί που είναι κάτι παραπάνω από δεδομένο ότι κάθε στροφή θα μπαίνει στο μικροσκόπιο όλων για τυχόν παράβαση του Χάμιλτον ή του Φερστάπεν. Ελπίζουμε ότι η διαχείρισή του θα είναι καλύτερη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα κανείς να μην ασχολείται με τον Μάσι.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0