Sports Βusiness

Socios: Ο νέος χορηγός της Ίντερ επαναστατεί με τα «fan tokens»

Socios: Ο νέος χορηγός της Ίντερ επαναστατεί με τα «fan tokens»

Μεγάλη συζήτηση έχει προκαλέσει στο χώρο του αθλητισμού ο νέος χορηγός της Ίντερ, Socios, με τα fan tokens να εξελίσσουν τις δυνατότητες των οπαδών, αλλά να έχουν και φανατικούς εχθρούς.

Σχετικά Άρθρα

Ο νέος χορηγός της Ίντερ, Socios, έχει πάρει το όνομά του από την ισπανική λέξη που αναφέρεται στους οπαδούς-μέλη των ομάδων όπως η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα. Η πλατφόρμα πουλάει «fan tokens» χρησιμοποιώντας τεχνολογία blockchain και δίνει στους φίλους των ομάδων την ευκαιρία να επηρεάσουν αποφάσεις του αγαπημένου τους συλλόγου.

Αγοράζοντας fan tokens, με κόστος 2 λίρες, οι οπαδοί έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή της πλατφόρμας, ψηφίζοντας για ζητήματα της ομάδας όπως για παράδειγμα η ονομασία του προπονητικού κέντρου ή ποιο τραγούδι θα ακούγεται μετά τα γκολ της ομάδας. Παράδειγμα αποτελεί το πούλμαν της Γιουβέντους που επιλέχθηκε από τους οπαδούς της ομάδας:

Η εφαρμογή έχει 1,2 εκ. λήψεις από το ξεκίνημά της το 2019, με την εταιρεία να λέει πως υπάρχουν 900.000 ενεργοί χρήστες. Η εταιρεία συνεργάζεται με κάποια σημαντικά ποδοσφαιρικά brands όπως: Άρσεναλ, Μπαρτσελόνα, Γιουβέντους, Μάντσεστερ Σίτι και Παρί Σεν Ζερμέν. Η Socios έχει ήδη 45 συνεργάτες στο ποδόσφαιρο, το ΝΒΑ, το κρίκετ, τα μηχανοκίνητα σπορ και το MMA, μοιράζοντας κέρδη 128 εκ. ευρώ αυτό το χρόνο. Η πλατφόρμα ανήκει στην Chiliz, με το κρυπτονόμισμα της εταιρείας να χρησιμοποιείται για την αγορά fan tokens της Socios.

«Είναι διάκριση να μην αναγνωρίζεις τους οπαδούς στην Κορέα ή τη Βραζιλία»

Ουσιαστικά είναι δημιούργημα του Γάλλου Alexandre Dreyfus, ενός επιχειρηματία που από τα μέσα της δεκαετίας του 90’ έτρεχε διαδικτυακό πρωτάθλημα πόκερ. «Πιστεύουμε πως το μέλλον της αθλητικής βιομηχανίας είναι να περάσουμε από τον παθητικό στον ενεργό οπαδό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής της Socios και της Chiliz. Σημειώνει μάλιστα πως ενώ υπάρχει δυνατότητα για αγορά μετοχών ομάδων όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Γιουβέντους, είναι ακριβό και δεν έχει κάποια εγγύηση για επιρροή των αποφάσεων του συλλόγου. Σε αυτό το σημείο της συζήτησης μπαίνει η Socios η οποία μπορεί να δημιουργεί ένα νέο επίπεδο, όχι ιδιοκτησίας της ομάδας αλλά κατοχής του δικαιώματος επιρροής αποφάσεων.

«Η δουλειά μου είναι να δώσω αξία στο 99% των οπαδών, οι οποίοι δεν βρίσκονται στο γήπεδο. Δεν στοχεύουμε στον οπαδό με το τατουάζ ο οποίος είναι κάτοχος εισιτηρίου διαρκείας. Οι πελάτες μας είναι άνθρωποι που πολύ πιθανό να μην πάνε ποτέ στο γήπεδο, αλλά ονειρεύονται για την ομάδα τους και γεννήθηκαν στην Κορέα, την Ιαπωνία, την Τουρκία ή τη Βραζιλία. Το να μην αναγνωρίζεις αυτούς τους οπαδούς είναι μια διάκριση που δεν πρέπει να συμβαίνει», αναφέρει ο Alexandre Dreyfus.
dreyfussocios.png

«Δεν χρειάζεται να πληρώσεις για να έχεις λόγο»

Βέβαια υπάρχουν και αντιδράσεις, καθώς πολλοί δεν βλέπουν με καλό μάτι τη δράση της Socios. Συγκεκριμένα, η Football Supporters’ Association (FSA) αναφέρει πως η Socios προσπαθεί να νομισματοποιήσει την ενασχόληση των οπαδών με την ομάδα τους, κάτι το οποίο είναι δωρεάν καθώς δεν πρέπει να επωφελείται οικονομικά κανείς από αυτή τη διαδιασία. Το 2019 που η Γουέστ Χαμ έγινε ο πρώτος σύλλογος της Premier League που ανακοίνωνε συνεργασία με τη Socios υπήρξαν αντιδράσεις. Ένα γκρουπ οπαδών ξεκίνησε καμπάνια διαμαρτυρίας με όνομα «Don’ t Pay to Have Your Say», δηλαδή μην πληρώνεις για να έχεις λόγο. Έτσι ο σύλλογος και η Socios αποφάσισαν να μην προχωρήσουν με το fan token.

Αντιδράσεις υπήρξαν από την FSA και μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας της Άρσεναλ με την Socios.

Η Socios από την πλευρά της υποστηρίζει πως δεν αφορά μόνο τη δυνατότητα επιρροής στις αποφάσεις των ομάδων, αλλά προσφέρει μοναδικά βραβεία και εμπειρίες, συνδέοντας τους οπαδούς από όλες τις χώρες του κόσμου.

Αλέξανδρος Καρατσενίδης

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0