Box to Box

Πώς το FIFA έγινε EA FC24 και πώς τρεις συμφωνίες άλλαξαν το τοπίο της νέας εποχής!

Πώς το FIFA έγινε EA FC24 και πώς τρεις συμφωνίες άλλαξαν το τοπίο της νέας εποχής!
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν ιεροτελεστία για αυτούς που ασχολούνται και ομολογώ, πως υπήρξα από τους φανατικούς του FIFA, όταν πρωτοβγήκε στην Ελλάδα από την εταιρεία EA sports το 1999. Τώρα πλέον το παιχνίδι άλλαξε ονομασία, λέγεται EA FC 24 και θα σας γράψω εδώ λίγο παρασκήνιο. Πώς δηλαδή τον Ιούλιο εξασφαλίστηκαν στην EA sports τρεις συμφωνίες που μπορούσαν έτσι να εξασφαλίσουν τη λογική συνέχεια στο νέο παιχνίδι!

Γράφει ο Maverick

Μετά από μια συνεργασία που κράτησε περισσότερο από τρεις δεκαετίες, η εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών EA αποφάσισε να κόψει τους δεσμούς με τη FIFA, δίνοντας οριστικό  τέλος στα παιχνίδια που ήταν  μεγάλο μέρος της σκηνής των esports.

Ωστόσο μια τόσο μεγάλη εταιρεία και ένα τόσο πετυχημένο προϊόν πώς μπορούσε να σβήσει;  Και όμως πλησίασε πολύ στα βράχια. Η EA συνέχισε να δημιουργεί το δικό της βιντεοπαιχνίδι και του έδωσε το όνομα EA FC 24, αλλά έπρεπε να εξασφαλίσει συνεργασίες.

Ώρα να σας συστήσω ένα καλό μου φίλο τον Sam Turkbas. Είναι Senior Director and Commissioner of FC Esports. Έχει αυτή τη θέση στην EA SPORTS. Μας ζήτησε να συνεργαστούμε για την εύρεση συνεργασιών στο νέο παιχνίδι. Πίστευε πως ως άνθρωπος της αγοράς όφειλε να εξηγήσει πως η στρατηγική της EA είναι να αξιοποιήσει τη συνεργασία με τους υπάρχοντες εταίρους της, αλλά και να επικοινωνήσει καλύτερα με κοινοποίηση  λεπτομερειών  τη διαδικασία δημιουργίας της νέας IP.

Προσωπικά είχα τις αμφιβολίες μου να πω την αλήθεια, αλλά από την άλλη η ευκαιρία να δημιουργηθεί μια νέα πλατφόρμα για τους παίκτες που έχουν δυνατότητα  να δείξουν τις ικανότητές τους στα esports, έτσι όπως την φανταζόταν, έμοιαζε να αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού! Πολλοί από εμάς που είμαστε περιστασιακοί παίκτες δεν το καταλαβαίνουμε εύκολα, αλλά κάναμε έρευνα αγοράς, που πάντα ζητάνε τα funds και  είδαμε πως ο νεαρός σε ηλικία κόσμος είναι πολύ ενθουσιασμένος με τη προοπτική.

Τα ερωτηματικά ωστόσο παρέμεναν. Η δημιουργία ενός νέου έργου συνοδεύεται πάντα από αβεβαιότητα και προκλήσεις στην πορεία, ακόμη και για εμπορικά επιτυχημένες επιχειρήσεις, όπως η EA sports.

Η αμφιβολία προς το νέο παιχνίδι EA FC 24, και για όποιο πετυχημένο product μετονομάζεται έχει να κάνει με το να συνεχίζεις να συνεργάζεσαι με σημαντικά εμπορικά  σήματα συνεργατών. Γιατί αλλάζεις σε ρωτάνε. Στην περίπτωση του FIFA, η Sony και η PepsiCo, για να αναφέρουμε μερικά ονόματα, αποτελούσαν καίριο ζήτημα να παραμείνουν στη λίστα.

«Η πρόκληση όταν έχεις μια νέα επωνυμία είναι να προωθήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας για αφοσίωση. Έχουμε συνεργαστεί με πολλές εταιρείες όπως η Sony που μας βοήθησαν να μεταδώσουμε το μήνυμά μας. Δεν υπάρχει σίγουρα καμία σύγχυση αυτή τη στιγμή για το τι είναι το EA SPORTS FC, το οποίο είναι ο καλύτερος προσομοιωτής ποδοσφαίρου στον κόσμο» μας είπε ο Turkbas.

Ο Ιούλιος ήταν το κλειδί. Εάν δεν μπορούσαμε μέσω του fund που δουλέψαμε σε συνεργασία με ένα δικηγορικό γραφείο στη Νίκαια, να κλείναμε δυο συμφωνίες όλα μπορεί να πήγαιναν στραβά. Όταν δώσαμε τα… χέρια, σηματοδοτήθηκε ένα ορόσημο για το EA FC 24. Οι ενεργοποιήσεις συνεργασίας, με  να πολυετές συμβόλαιο με την PepsiCo ήρθε να προστεθεί στο άλλο deal που είχαμε στα… σκαριά  με εταιρείες ποτών και τροφίμων. Πρώτα υπέγραψε η EA sports με τη Gatorade και έπειτα ήρθε μαζί μας και η Lays. Το γεγονός ότι πολλοί νεαροί ήτανε ευχαριστημένοι από το νέο προϊόν έδινε προοπτική σε επένδυση χορηγίας.

Οι προσπάθειες μάρκετινγκ αυτόματα ενισχύθηκαν με το χαρτοφυλάκιο της Pepsi, να περιλαμβάνει την Λία Γουίλιαμσον και τον Βινίσιους Ζούνιορ, ενώ προστέθηκε και ο σταρ της Τότεναμ, Σον, στη λίστα αμέσως μετά, όταν έγινε ο τελευταίος παγκόσμιος πρεσβευτής της Pepsi.

Κλείνοντας τις συμφωνίες αυτές, η EA FC 24  μπορεί να συνεχίσει να επικεντρώνεται στη σταδιακή ανάπτυξη των esports. Πρόκειται για έναν τομέα, που διαρκώς αναπτύσσεται, με πάρα πολλά χρήματα να κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση από τις μεγάλες εταιρίες . Συνεπώς, όσο περισσότερο μπορείς να το αναπτύξεις, το καθιστάς ένα ελκυστικό εγχείρημα για επενδυτές.

Μέρος της στρατηγικής της EA sports ήταν να δημιουργηθεί μια επιθυμία για επένδυση. Να σας εξηγήσω κάτι πάρα πολύ απλό, γιατί πιθανώς και πολύ λογικά οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε με το πώς λειτουργούν τα funds. Πρέπει να διασφαλίσεις στον πελάτη πως αξίζει να μπει και το…. τυράκι είναι, όταν βλέπουν μεγάλα brands να έχουν την επιθυμία να επενδύσουν στον χώρο των esports.

Έτσι πήρε σάρκα και οστά και κάτι ακόμα, που ο Turkbas είχε στο μυαλό του. Το EA FC 24 άρχισε άμεσα να οργανώνει το πρώτο διαδικτυακό τουρνουά στην ιστορία του, προσφέροντας ένα μερίδιο £100.000 prize pool για τους παίκτες με τις καλύτερες επιδόσεις. Το Νοέμβριο θα ολοκληρωθεί η λίστα και τον Ιανουάριο 2024 θα ξεκινήσει. Στην επίσημη ιστοσελίδα του ePremier League, όσοι πιστοί προσέλθετε. Εκεί μπορείτε να βρείτε πληροφορίες και να εγγραφείτε. Είναι ένας ολοκαίνουργιος κόσμος τα esports εδώ και μερικά χρόνια και μέσα στην καραντίνα και την περίοδο του Covid - 19 εκτοξεύτηκε.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0