Retro Stories

Το πρώτο Grand Prix στη Λατινική Αμερική, με απολογισμό 11 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες!

Το πρώτο Grand Prix στη Λατινική Αμερική, με απολογισμό 11 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες!

Στις 18 Ιανουαρίου του 1953 έγινε το πρώτο Grand Prix στη Λατινική Αμερική και η πόλη που επιλέχθηκε ήταν το Μπουένος Άιρες. Η οργάνωση ήταν ελλιπής από την αρχή, όμως όλα πήγαιναν καλά, μέχρι τον 21ο γύρο...

Μέχρι το 1953, οι κάτοικοι της Λατινικής Αμερικής ήθελαν να ζήσουν από κοντά το υπερθέαμα της Formula 1.  Τι το ‘θελαν; Το ημερολόγιο έγραφε 18/01/1953 και το πρώτο Grand Prix στη Νότια Αμερική ήταν γεγονός. Συγκεκριμένα, η χώρα που επιλέχθηκε ήταν η Αργεντινή και το Μπουένος Άιρες, σε μία κούρσα που εν τέλει χαράκτηκε στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού για τους λάθος λόγους.

AutodromoBuenosAires_1_1.jpg

Ο απολογισμός; 11 νεκροί και δεκάδες τραυματίες. Ο πρόεδρος της Αργεντινής, Juan Perón, βλέποντας τη ζήτηση για εισιτήρια σε έναν τέτοιο αγώνα που θα γινόταν μάλιστα για πρώτη φορά στη Λατινική Αμερική, αποφασίζει να κάνει την είσοδο ελεύθερη. Είτε είχαν εισιτήριο είτε όχι, όλοι επιτρέπονταν να μπουν.

Όπως ήταν αναμενόμενο, στον Autódromo Gálvez έγινε κοσμοσυρροή και οι… αργοπορημένοι δεν βρήκαν θέση, οπότε αναγκάστηκαν να παρακολουθήσουν το θέαμα όρθιοι, στην κυριολεξία ακριβώς δίπλα από την πίστα! Η αστυνομία ήταν ανήμπορη να διώξει τόσο κόσμο και να τον στείλει... σπίτι του και το GP ξεκίνησε κανονικά.

Στον 21ο γύρο, ένα ελαστικό από το μονοθέσιο της Cooper-Bristol έσκασε, με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο και να πέσει πάνω στους θεατές, τραυματίζοντας αρκετούς, όχι όμως σοβαρά. Το καμπανάκι όμως είχε πλέον... χτυπήσει.

Ο αγώνας δεν διακόπηκε και το κακό δεν άργησε να γίνει. Ένα μικρό αγόρι άρχισε να περπατάει πάνω στην πίστα την ώρα που ο οδηγός της Ferrari, Νίνο Φαρίνα, έπαιρνε τη στροφή. Για να αποφύγει τη σύγκρουση, ο Ιταλός έκανε διάφορες υπεκφυγές και έχασε πλήρως τον έλεγχο του μονοθέσιου. Δευτερόλεπτα αργότερα, το μονοθέσιο της Ferrari δημιούργησε το απόλυτο... χάος!

Ο Φαρίνα για να αποφύγει τον μικρό, βρέθηκε εκτός πίστας, στην έξοδο της στροφής, όπου σκοτώθηκαν 9 άνθρωποι και τραυματίστηκαν δεκάδες άλλοι! Μάλιστα, στον μαζικό πανικό που προκλήθηκε, ένα αγόρι έτρεξε μπροστά από ένα μονοθέσιο της Cooper-Bristol και σκοτώθηκε!

8281.jpg

Η τραγωδία δεν τελειώνει εκεί. Τα ασθενοφόρα που αμέσως εισήλθαν στην πίστα, ξεκίνησαν με κεκτημένη ταχύτητα να κατευθύνονται στους τραυματίες. Στην πορεία τους, για να αποφύγουν κάποια μονοθέσια που συνέχιζαν στον αγώνα, έχασαν τον έλεγχο παίρνοντας στον... λαιμό τους άλλους 2 θεατές!


Στο... αγωνιστικό της υπόθεσης, o οδηγός της Ferrari και πρωταθλητής του 1952 Alberto Ascari ήταν ο ταχύτερος και ηγήθηκε στον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, σημειώνοντας την έβδομη συνεχόμενη νίκη του. Ο Luigi Villoresi (Ferrari) και ο Jose Froilan Gonzalez (Maserati) συμπλήρωσαν το βάθρο.

alberto_ascari__argentina_1953.jpg

Το Grand Prix του Μπουένος Άιρες θα είχε ιστορικό χαρακτήρα, καθώς επρόκειτο για το πρώτο στη Λατινική Αμερική. Η λανθασμένη, όμως, απόφαση του Perón για ελεύθερη είσοδο και η έλλειψη επαρκούς αστυνόμευσης της πίστας οδήγησαν στα τραγικά γεγονότα, που έγραψαν μια αιματηρή σελίδα στην ιστορία της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

AutodromoBuenosAires_1.jpg

Χρήστος Παπαδόπουλος

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0