Καρώ Σημαία

Formula 1: Τα μονοθέσια παρατάσσονται στην πίστα και η σεζόν του 2024 αρχίζει!

Formula 1: Τα μονοθέσια παρατάσσονται στην πίστα και η σεζόν του 2024 αρχίζει!

Η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα σεζόν της Formula 1 έχει ήδη ξεκινήσει με τις ομάδες να έχουν παρουσιάσει τα μονοθέσιά τους, τους οδηγούς να έχουν προετοιμαστεί και τους εκατομμύρια φιλάθλους παγκοσμίως να ανυπομονούν για την πρεμιέρα στην πίστα του Μπαχρέιν.

Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει 24 αγώνες σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα η σεζόν του 2024 να είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του αθλήματος.

Σημειώνεται ότι το «Pre-season testing» είναι προγραμματισμένο για τις 21-23 Φεβρουαρίου, οπότε θα έχουμε την δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση από τον ήχο των μονοθεσίων και τις αναβαθμίσεις που έχουν κάνει οι ομάδες.

Μπορεί να έχει ανακοινωθεί πως το 2025 θα γίνουν κάποιες κομβικές αλλαγές στους κανόνες της Formula 1, όμως η φετινή χρονιά είναι εξίσου σημαντική καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές θα… προετοιμάσουν το έδαφος για τον επόμενο χρόνο. Με την McLaren και την Ferrari να βρίσκονται σε άνοδο, την Mercedes να ψάχνει τον καλό της εαυτό και την Aston Martin να δείχνει έτοιμη να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία,  προκύπτει το εξής ερώτημα: Θα μπορέσει η Red Bull να διατηρηθεί στην κορυφή;

«Μαινόμενοι ταύροι»

Προερχόμενη από μια διαστημική χρονιά με 21 νίκες σε 22 αγώνες, η Red Bull έχει στόχο να διατηρήσει τον τίτλο των κατασκευαστών και να προσφέρει στους πιλότους της (Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρεζ) ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Πέρσι ο «ιπτάμενος Ολλανδός» κατέκτησε το τρίτο διαδοχικό πρωτάθλημα της καριέρας του οπότε φέτος βάζει πλώρη για το 4ο, ενώ ο Μεξικανός άσσος τερμάτισε δεύτερος στην κατάταξη των οδηγών κάνοντας την καλύτερη χρονιά του στην F1.

Δεν πρέπει να παραλείψουμε όμως ότι υπάρχει σύγχυση στα ενδότερα της ομάδας του Milton Keynes καθώς ο Βρετανός επικεφαλής, Κρίστιαν Χόρνερ, κατηγορήθηκε για «απρεπή συμπεριφορά προς εργαζόμενη της Red Bull». Η υπόθεση βρίσκεται υπό έρευνα με την μία φήμη να διαδέχεται την άλλη, ενώ πολλά δημοσιεύματα προβάλλουν το ενδεχόμενο της αποχώρησής του από την ηγεσία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι «ταύροι» έχουν πολλές δυσκολίες να ξεπεράσουν και αυτές δεν φτάνεται να είναι εντός πίστας, καθώς το μονοθέσιο δείχνει ικανό να τους πάει ξανά στην κορυφή.

Δείξε μου το συμβόλαιό σου, για να σου πω ποιος είσαι

Πριν ακόμα αρχίσει η σεζόν του 2024 ,πολλοί φίλαθλοι έχουν ήδη το μυαλό τους σε αυτή του 2025 καθώς τα νέα της μεταγραφής του Λιούις Χάμιλτον από την Mercedes στην Ferrari τάραξαν τα νερά στον κόσμο της F1. Βέβαια μπορεί να είναι η μεγαλύτερη αλλά σίγουρα δεν θα είναι η μοναδική μεταγραφή για την επόμενη χρονιά, καθώς 12 οδηγοί μπαίνουν στο τελευταίο έτος του συμβολαίου τους. Αυτό σημαίνει ότι όλοι θα θέλουν να δείξουν την αξία τους και να διατηρήσουν την θέση τους ή ακόμα καλύτερα να… προβιβαστούν σε μια καλύτερη ομάδα με πιο γρήγορο μονοθέσιο.

Αναλυτικότερα η πιο «ιδιαίτερη» περίπτωση είναι αυτή του Κάρλος Σάινθ (που θα αντικατασταθεί από τον Χάμιλτον) με τον Ισπανό να έχει την αυτοπεποίθηση πως δεν θα μείνει χωρίς όχημα για το 2025 διότι έχει δείξει την αξία του μέσα στην πίστα. Υπενθυμίζεται πως είναι ο μόνος οδηγός που κατάφερε να σπάσει την κυριαρχία της Red Bull πέρσι, με την νίκη του στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης.

Σέρχιο Πέρεζ και Φερνάνο Αλόνσο είναι ακόμα δύο μεγάλα ονόματα τα οποία δεν έχουν εξασφαλίσει την θέση τους για το 2025, με τις Red Bull και Aston Martin αντίστοιχα να μην αποκαλύπτουν τα πλάνα τους για το μέλλον. Επίσης τέσσερεις ακόμα ομάδες (Alpine, Stake, RB, Haas) δεν έχουν προβεί σε ανανέωση συμβολαίου ή ανακοίνωση μεταγραφής, κάνοντας βάζοντας φωτιά στις φήμες για πιθανές μετακινήσεις.

Η Williams έχει «δέσει» τον Άλεξ Άμλπον μέχρι το 2025, οπότε η περίπτωση του Αμερικανού Λόγκαν Σάρτζεντ αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό καθώς δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και δεν έχει δείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στην πίεση των Γκραν Πρι. Φέτος όμως θα έχει ακόμα μία ευκαιρία.

Οι πιλότοι που ξέρουμε πού θα τους βρούμε στο μέλλον…

Τουλάχιστον μέχρι το 2028 ο Μαξ Φερστάπεν θα αγωνίζεται με την Red Bull, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ θα είναι ντυμένος με τα κόκκινα της Ferrari για αρκετά ακόμη χρόνια, καθώς δεν έχει γνωστοποιηθεί η διάρκεια του πολυετούς συμβολαίου που υπέγραψε πρόσφατα. Ο ταλαντούχος Βρετανός, Τζορτζ Ράσελ, θα συνεχίσει με την Mercedes ως το 2025 ενώ η McLaren έχει κάνει μια μεγάλη επένδυση για το μέλλον. Το «αγαπημένο της παιδί» Λάντο Νόρις θα φοράει την πορτοκαλί στολή για περισσότερα από 4 χρόνια και ο Αυστραλός- Όσκαρ Πιάστρι θα είναι στο δεύτερο μονοθέσιο έως το 2026.

24 Γκραν Πρι είναι πολλά;

Οι φίλαθλοι και θεατές είναι ενθουσιασμένοι με το γεγονός ότι ολοένα και αυξάνονται οι αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1, με την FIA να εισάγει νέες πίστες και να επαναφέρει Γκραν Πρι που απουσίαζαν για αρκετά χρόνια. Ο αγώνας στην θρυλική πίστα της Σαγκάης στην Κίνα επανέρχεται στο καλεντάρι για πρώτη φορά μετά το 2019, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έκανε την χώρα «απλησίαστη»  για αγώνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοργανώτρια αρχή έκανε και μερικές προσαρμογές στο πρόγραμμα, όπως το γεγονός ότι οι δύο πρώτοι αγώνες της σεζόν (Μπαχρέιν 02/03 και Σ. Αραβία 09/03) θα διεξαχθούν το Σάββατο, σεβόμενη το Ραμαζάνι που τηρείται στις χώρες.

Ακόμα ένα στοιχείο που διαφέρει σε συγκεκριμένα Γκραν Πρι μέσα στην σεζόν είναι οι αγώνες Σπριντ, καθώς η F1 επέλεξε 6 πίστες στις οποίες εκτός από τον Κυριακάτικο αγώνα θα διεξαχθεί και το «Sprint Race». Φέτος οι πίστες που θα φιλοξενήσουν τους αγώνες Σπριντ είναι: Κίνα, ΗΠΑ (Μαϊάμι), Αυστρία, ΗΠΑ (Τέξας), Βραζιλία, Κατάρ.

Στις ΗΠΑ θα γίνουν τρία από τα 24 Γκραν Πρι (Μαϊάμι, Τέξας, Λας Βέγκας) και η Ιταλία θα υποδεχθεί τα μονοθέσια για δύο αγώνες (Ίμολα, Μόνζα).

F1_2024_calendar.png

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Μπαχρέιν (Bahrain International Circuit) 29/02–02/03

Σαουδική Αραβία (Jeddah Corniche Circuit) 7-9/03

Αυστραλία (Albert Park Circuit) 22-24/03

Ιαπωνία (Suzuka Circuit) 5-7/04

Κίνα* (Shanghai International Circuit) 19-21/04

ΗΠΑ* Μαϊάμι (Miami International Autodrome) 3-5/05

Ιταλία (Imola Circuit) 17-19/05

Μονακό (Circuit de Monte-Carlo) 24-26/05

Καναδάς (Circuit Gilles Villeneuve) 7-9/06

Ισπανία (Circuit de Barcelona-Catalunya) 21-23/06

Αυστρία* (Red Bull Ring) 28-30/06

Μεγάλη Βρετανία (Silverstone) 5-7/07

Ουγγαρία  (Hungaroring) 19-21/07

Βέλγιο (Circuit de Spa-Francorchamps) 26-28/07

Ολλανδία (Zandvoort Circuit) 23-25/08

Ιταλία (Monza Circuit) 30/08–01/09

Αζερμπαϊτζάν (Baku City Circuit) 13-15/09

Σιγκαπούρη (Marina Bay Street Circuit) 20-22/09

ΗΠΑ* Τέξας (Circuit of the Americas) 18-20/10

Μεξικό (Autodromo Hermanos Rodriguez) 25-27/10

Βραζιλία* (Interlagos Circuit) 1-3/11

ΗΠΑ, Λας Βέγκας (Las Vegas Street Circuit) 21-23/11

Κατάρ* (Lusail International Circuit) 29/11–01/12

ΗΑΕ (Yas Marina Circuit, Abu Dhabi) 6-8/12

*Sprint Race

Το γκρίντ του 2024:

Red Bull – Μαξ Φερστάπεν, Σέρχιο Πέρεζ

Mercedes – Λιούις Χάμιλτον, Τζορτζ Ράσελ

Ferrari – Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ

McLaren – Λάντο Νόρις, Όσκαρ Πιάστρι

Aston Martin – Φερνάντο Αλόνσο, Λανς Στρολ

Alpine – Πιέρ Γκασλί, Εστεμπάν Οκόν

Williams – Άλεξ Άλμπον, Λόγκαν Σάρτζεντ

Visa Cash App RB – Ντανιέλ Ρικιάρντο, Γιούκι Τσουνόντα

Stake F1 Team – Βάλτερι Μπότας, Γκουανγιού Ζου

Haas – Νίκο Χούλκενμπεργκ, Κέβιν Μάγκνουσεν

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0