Καρώ Σημαία

Formula 1: Καταστροφικό λάθος για τον Λεκλέρ και άνετη νίκη του Φερστάπεν που έχει… αέρα 63 βαθμών από τους διώκτες του

Formula 1: Καταστροφικό λάθος για τον Λεκλέρ και άνετη νίκη του Φερστάπεν που έχει… αέρα 63 βαθμών από τους διώκτες του

Μία πολύ κρίσιμη νίκη πανηγύρισε ο Μαξ Φερστάπεν στη Γαλλία που είδε τον Λεκλέρ να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του από δικό του οδηγικό λάθος και να του αφήνει ορθάνοιχτο το δρόμο για την 27η καρό σημαία της καριέρας του. Διπλό βάθρο για τη Mercedes με τον Χάμιλτον να γιορτάζει τα 300 grand prix με τον καλύτερο τερματισμό της σεζόν.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Η πίστα Πολ Ρικάρ της Γαλλίας ήταν αυτή που φιλοξένησε το 12ο σταθμό του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 και μας προσέφερε έναν αγώνα που είχε αγωνία μέχρι τον 18ο γύρο. Εκεί ένα οδηγικό λάθος του Λεκλέρ τον έστειλε στα προστατευτικά ελαστικά και άφησε τον Φερστάπεν να κάνει… περίπατο. Ο Σάινθ με εντυπωσιακό αγώνα θα μπορούσε να διεκδικήσει και θέση στο βάθρο αλλά το λάθος της Ferrari στο pit stop του και ο… φόβος για τη φθορά των ελαστικών τον έριξαν στην 5η θέση.

Η εκκίνηση του αγώνα διατήρησε στην πρώτη θέση του Λεκλέρ και στη δεύτερη τον Φερστάπεν. Ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε την κακή αντίδραση του Πέρεζ και σκαρφάλωσε τρίτος, ενώ ο Αλόνσο κέρδισε δύο θέσεις και πλασαρίστηκε πέμπτος.

Όσο η μάχη για την πρωτιά συνεχιζόταν αμείωτη, ο Σάινθ, ο οποίος εκκίνησε από την 19η θέση λόγω της ποινής που του επιβλήθηκε για τις αλλαγές που έκανε στην κινητήρια μονάδα, κατάφερε μέσα σε 13 γύρους να αναρριχηθεί στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Ο Φερστάπεν από τη στιγμή που έβλεπε πως η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Λεκλέρ αυξανόταν αντί να μειώνεται, μπήκε στα πιτ στον 17ο γύρο για να αλλάξει ελαστικά, πηγαίνοντας από medium σε hard. Ο Λεκλέρ είχε διαχειριστεί εξαιρετικά μέχρι εκείνη την ώρα την κατάσταση και άνοιγε την ψαλίδα στα κλειστά κομμάτια της πίστας ενώ ο Ολλανδός μείωνε στις ευθείες.

Το ρου του αγώνα όμως, έμελλε να αλλάξει γρήγορα, όταν έναν γύρο μετά ο Λεκλέρ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Ο Μονεγάσκος δεν ακολούθησε τη στρατηγική του Φερστάπεν και όπως ο ίδιος είπε, ένα δικό του λάθος τον έριξε στον τοίχο. Άλλη μία εγκατάλειψη για τη Ferrari που χάνει κι άλλο έδαφος στις μάχες των πρωταθλημάτων.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και  οι πιλότοι ο ένας μετά τον άλλο άρχισαν να μπαίνουν στα pits. Ο Χάμιλτον, ο οποίος ήταν πρώτος μετά την εγκατάλειψη του Μονεγάσκου πιλότου της Ferrari δεν έκανε το τέλειο pit stop και αυτό βοήθησε τον Φερστάπεν να πάρει την πρωτοπορία. 

Ένα λάθος της ομάδας του Σάινθ στο pit stop του Ισπανού, του απέφερε ποινή 5 δευτερολέπτων για unsafe release. Αυτό δεν επηρέασε τον πιλότο της Ferrari  ο οποίος συνέχισε να κερδίζει θέσεις, προσπέρασε και τον Ράσελ στον 30ό γύρο για να φτάσει στην 4η θέση. Ο Σάινθ είχε τη μέση γόμα και έμοιαζε οριακό το αν θα κατάφερνε να φτάσει μέχρι το τέλος.

Με το 1-2 των Φερστάπεν και Χάμιλτον να μοιάζει δεδομένο, η μάχη για την τρίτη θέση συνεχιζόταν ακάθεκτη. Ο Σάινθ κατάφερε να περάσει και τον Πέρεζ την ώρα που στη Ferrari τον καλούσαν να μπει στα pits και ο Ισπανός εκνευρισμένος τους ζητούσε να το σκεφτούν.

Ο Ράσελ βρήκε σε σύγχυση τον Πέρες και προσπάθησε να τον προσπεράσει, αλλά δεν τα κατάφερε ενώ παράλληλα ο Μεξικανός βγήκε για λίγο εκτός πίστας. Ωστόσο, όπως αποφάσισαν οι αγωνοδίκες, αυτό ήταν αποτέλεσμα επαφής κι έτσι δεν τιμωρήθηκε ο πιλότος της Red Bull.

Στη συνέχεια, η Ferrari έβαλε τον Σάινθ στα pits φοβούμενη μία αντίστοιχη εγκατάλειψη με αυτή του Λεκλέρ. Ο Ισπανός θεώρησε λανθασμένη την επιλογή της ομάδας αφού το μόνο που θα μπορούσε να κάνει είναι να φτάσει μέχρι την 5η θέση, κάτι που όντως συνέβη.

Ο Μαξ Φερστάπεν που δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Χάμιλτον έφτασε τους 233 βαθμούς και άνοιξε στους 63 βαθμούς τη διαφορά από τον δεύτερο Λεκλέρ. Χάμιλτον και Ράσελ πανηγύρισαν τον καλύτερο φετινό αγώνα της Mercedes και ελπίζουν ότι στην Ουγγαρία την επόμενη εβδομάδα θα έχουν ακόμη καλύτερο ρυθμό.

Τα αποτελέσματα του γαλλικού grand prix:


www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0