Καρώ Σημαία

Formula 1: Μαίνεται ο «πόλεμος» ανάμεσα σε Κρίστιαν Χόρνερ και Τότο Βολφ

Formula 1: Μαίνεται ο «πόλεμος» ανάμεσα σε Κρίστιαν Χόρνερ και Τότο Βολφ

Μπορεί οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν να παλεύουν μέσα στην πίστα για την 1η θέση του πρωταθλήματος της Formula 1, ωστόσο η πραγματική μάχη γίνεται στα... γκαράζ.

Η «σκόνη» από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν ακόμα δεν έχει καθίσει, μετά και την επικράτηση του Σέρχιο Πέρεζ στην πίστα του Μπακού. Η απόσυρση του Φερστάπεν λίγο πριν στο τέλος του αγώνα, ενώ βρισκόταν στην πρώτη θέση, εξαιτίας του ελαστικού της Pirelli και το λάθος του Χάμιλτον, που τον έφερε στην 15η θέση, προσφέροντας έτσι νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα.

Δεν είναι όμως πλέον ούτε οι μάχες ανάμεσα στις Red Bull και στις Mercedes στην πίστα που τραβούν τα βλέμματα, αλλά οι εντάσεις που ανεβαίνουν σταθερά τις τελευταίες εβδομάδες ανάμεσα στους αγωνιστικούς διευθυντές των ομάδων, Κρίστιαν Χόρνερ και Τότο Βολφ.

Η κόντρα για την εύκαμπτη αεροτομή της Red Bull

Όλα ξεκίνησαν στο Grand Prix της Ισπανίας, όπου και ο Χάμιλτον αντίκρισε πρώτος την καρώ σημαία, με τους Φερστάπεν και Βάλτερι Μπότας να ακολουθούν. Μετά τον αγώνα ο Βρετανός τόνισε πως η πίσω πτέρυγα της Red Bull φαίνεται να είναι πιο εύκαμπτη, με αποτέλεσμα να μειώσει το drag και να αυξάνει την ταχύτητα στις ευθείες, ενώ στις στροφές επανέρχεται στην φυσιολογική τη θέση.

verstappen_hamilton_1.jpg

Παρά τις αντιδράσεις από την πλευρά της Mercedes, τόσο ο Χόρνερ, όσο και ο Χέλμουτ Μάρκο τόνισαν πως η πτέρυγα έχει περάσει από όλους τους απαραίτητους ελέγχους της FIA. Από την πλευρά της, η διοργανώτρια αρχή τόνισε πως θα προβεί σε αλλαγές στους κανονισμούς που αφορούν τα μέρη του μονοθεσίου που μπορούν να αλλάξουν θέση κατά την διάρκεια του αγώνα, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής για τα μονοθέσια, Νικόλας Τομπάζης.

Παρά τις προγραμματισμένες, οι ενστάσεις παρέμειναν από την πλευρά του Βολφ, καθώς έγινε γνωστό πως αυτές οι αλλαγές θα ισχύσουν από το γαλλικό Grand Prix στις 20 Ιουνίου. Αυτό έδινε την δυνατότητα στην αυστριακή ομάδα να χρησιμοποιήσει στο Μονακό και στο Μπακού την αμφιλεγόμενη πτέρυγα, την ώρα που στο εργοστάσιο του Μίλτον Κέινς η ομάδα θα δούλευε πάνω σε μία νέα.

Διαμαρτυριών συνέχεια σε Μονακό

Το τριήμερο στο Πριγκιπάτο μπορεί να μεταφραστεί με δύο τρόπους για τις διεκδικήτριες του πρωταθλήματος. Από την μία Red Bull και Φερστάπεν πήραν μία εύκολη νίκη, με τον Ολλανδό πιλότο να ξεκινά από την «ορφανή» pole position του Σαρλ Λεκλέλ και να παίρνει μία εύκολη νίκη, ενώ ο Σέρχιο Πέρεζ βρέθηκε στην 4η θέση. Αντιθέτως μόνο κακός μπορεί να χαρακτηριστεί ο αγώνας για τα «ασημένια» βέλη. Η απόπειρα της ομάδας για undercut του Χάμιλτον στο 31ο γύρο όχι μόνο δεν δούλεψε, αλλά ο Βρετανός «κόλλησε» για το υπόλοιπο του αγώνα πίσω από τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Πιερ Γκασλί.

SPIELBERG,AUSTRIA,03.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows team principal Christian Horner (Red Bull Racing) and executive director Toto Wolff (Mercedes GP)

Ο Μπότας ακολούθησε τον Χάμιλτον στα πιτ, την ώρα που βρισκόταν στην 2η θέση του αγώνα και με διαφορά 3.5 δευτερολέπτων από τον Ολλανδό. Όμως στην προσπάθεια του μηχανικού να αλλάξει τον εμπρός δεξί τροχό «έφαγε» το μπουλόνι, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αφαιρεθεί με το αεροπίστολο και να αποσυρθεί από τον αγώνα μετά από 1 λεπτό. Η έλλειψη ρυθμού, στην περίπτωση του Χάμιλτον και η ατυχία σε αυτή του Μπότας στοίχισαν στην Mercedes, ωστόσο ο Βολφ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πτέρυγα της Red Bull.

Πριν τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, ο Βολφ δήλωσε πως η κατάσταση με τις εύκαμπτες πτέρυγες μπορεί να οδηγεί στο εφετείο της FIA, τονίζοντας πως η αλλαγή των κανονισμών στις 15 Ιουνίου «αφήνει ανοικτή την πόρτα για ενστάσεις». Ο Χόρνερ επέμεινε πως δεν υπάρχει κάτι παράνομο στο μονοθέσιο της ομάδας, ενώ υποστήριξε πως τα κομμάτια δεν κατασκευάζονται «σε μία νύχτα» και χρειάζεται χρόνος για να προβούν σε τόσο σημαντικές αλλαγές στην RB16B.

«Βολές» στο γραφικό Μπακού

Πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας στο Αζερμπαϊτζάν, ο Βολφ συνέχισε τα επικοινωνιακά παιχνίδια εναντίον της Red Bull, λέγοντας πως η κατάσταση με την πτέρυγα των «ταύρων» έχει αρχίσει να κουράζει τους πάντες. Δεν τόνισε ωστόσο εάν τελικά τα «ασημένια βέλη» θα προβούν σε ένσταση μετά από τον αγώνα στο Μπακού. Από την πλευρά του ο Χόρνερ «απασφάλισε» εναντίον του ομόλογου του στην γερμανική ομάδα, λέγοντας «εάν ήμουν ο Βολφ και είχα την μπροστινή πτέρυγα που έχει, τότε θα το βούλωνα».

verstappen_1.jpg

Ο Βολφ δεν το άφησε να πέσει κάτω, χαρακτηρίζοντας τον Χόρνερ έναν «φαφλατά που θέλει να φαίνεται στην κάμερα». Το αποτέλεσμα του αγώνα στο Μπακού, με την εγκατάλειψη τουΦερστάπεν και τις δύο Mercedes εκτός δεκάδας, δεν άφησε περιθώριο για νέες συζητήσεις πάνω στο θέμα. Πλέον από το γαλλικό Grand Prix (18-20 Ιουνίου), οι ομάδες θα έπρεπε να παρουσιάζουν νέες πτέρυγες, όπου και θα φανεί σε τι βαθμό υπερίσχυε της Mercedes η Red Bull, όπως και το αντίθετο.

Βρισκόμαστε μόλις στην 7η «στροφή» του πρωταθλήματος και οι δύο ομάδες, όπως και οι πιλότοι τους, βρίσκονται ήδη στα «μαχαίρια». Είναι η πρώτη φορά μετά από το 2018 που μία ομάδα κοντράρει στα ίσια την Mercedes, με τους φίλους του αθλήματος να περιμένουν καιρό για μία τέτοια «μάχη». Από την μία η «δυναστεία» της Mercedes και η κυριαρχία με 14 (!) τίτλους σε 7 χρόνια, από την άλλη το know how της Red Bull και του Χόρνερ, ο οποίος πανηγύρισε 8 τίτλους από το 2010 μέχρι το 2013.

Μάριος Αγγελέτος

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0