Football Talk

Ο Βλάχοβιτς στην κόλαση της Φλωρεντίας: Πώς η Θεία Κωμωδία του Δάντη βρίσκει αναφορά στην Φιορεντίνα (video)

Ο Βλάχοβιτς στην κόλαση της Φλωρεντίας: Πώς η Θεία Κωμωδία του Δάντη βρίσκει αναφορά στην Φιορεντίνα (video)
Οι οπαδοί της Φιορεντίνα υποδέχτηκαν τον Ντούσαν Βλάχοβιτς με ένα Coreo αναφορά στην Κόλαση του Δάντη από το διάσημο έργο, τη Θεία Κωμωδία, και το BN Sports γράφει για το πως η ιστορία της Φλωρεντίας βρίσκει πλήρη ταύτιση στην πόλη και στην ομάδα. 
Σχετικά Άρθρα

Γράφει ο Θοδωρής Βασίλης

Λέγεται συχνά ότι ένας ποδοσφαιρικός σύλλογος αποτελεί προέκταση της πόλης στην οποία «κατοικεί». Ότι είναι ο καθρέφτης των ανθρώπων. Λοιπόν, αν αυτό είναι αλήθεια, τότε δεν υπάρχει  καλύτερο παράδειγμα από την Φιορεντίνα. Πράγματι, αν η Φλωρεντία είναι η πόλη της Αναγέννησης, τότε η Φιορεντίνα είναι ο σύλλογος της. Από την γέννηση στην εποχή των Μεδίκων μέχρι την σύγχρονη εποχή οι «βιόλα» αποτελούν έναν από τα σημεία αναφοράς της πόλης που έχει γράψει την δική της ιστορία στον παγκόσμιο χάρτη.

Και η ιστορία της Φιορεντίνα είναι ταυτόσημη με την ίδια την ιστορία της πόλης. Από την εποχή που ήταν το λίκνο της Αναγέννησης μέχρι την πτώση της με ιστορίες διαφθοράς, κακοδιαχείρισης και τραγωδίας που μιλούν στην καρδιά της Τοσκάνης. Από τον διαμορφωτή της ιταλικής γλώσσας Δάντη Αλιγκιέρι (κατάφερε να συνθέσει τα λατινικά, τα οποία ομιλούνταν από τους μορφωμένους και τη φλωρεντιανή διάλεκτο που μιλούσε ο λαός) και τους Donatello, Botticelli, Leonardo, Μιχαήλ Άγγελο και Μακιαβέλι μέχρι την σύγχρονη εποχή και τους Μπάτζιο, Αντονιόνι, Χαμριν, Μπατιστούτα, Ρούι Κόστα και Βλάχοβιτς η ιστορία της ομάδας και της πόλης είναι γεμάτη με εμβληματικά ονόματα.

coreo_dande.jpg

Τι ήταν αυτό που έκανε τη Φλωρεντία και την Φιορεντίνα (στο ποδοσφαιρικό κομμάτι) κέντρο δημιουργικότητας, το οποίο έδωσε ώθηση στους καλλιτέχνες και τους πάτρωνες τους για να επιτύχουν τόσο σημαντικά κατορθώματα; Η Φλωρεντία ως ένας τόπος με μοναδική και ιδιαίτερη πολιτική, κοινωνική και φυσική παρουσία έκανε την τέχνη της διαφορετική. Οι φλωρεντινοί έβλεπαν την τέχνη ως κάτι περισσότερο από απλή διακόσμηση. Ήταν συνυφασμένη στον ιστό της καθημερινότητάς τους. Και η Φιορεντίνα δεν θα μπορούσε να αποτελέσει κάτι το διαφορετικό.

Μεγάλο μέρος των Ιταλών έχει μια ισχυρή σχέση όχι με την χώρα τους, αλλά με την πόλη τους και την περιοχή τους. Αυτή η αίσθηση της ταυτότητας είναι εμφανής στον τρόπο που περιγράφουν τον εαυτό τους. Συχνά θα ακούσετε «sono toscano» (είμαι Τοσκανός), ορίζοντας τον εαυτό τους με βάση την πόλη που ζούσαν έστω και για ένα μικρό διάστημα της ζωής τους. Ο τρόπος αυτός κυριαρχεί στην Φλωρεντία ακόμα και στην εποχή μας. Για τους φλωρεντινους με την ιστορία που κουβαλάνε ότι είναι συνυφασμένο με την πόλη τους είναι κάτι το ιερό. Είναι λόγος για να αντιδράσουν και να φτάσουν στα άκρα με άσχημο τρόπο πολλές φορές (η Φλωρεντία πήγε να καεί για την μεταγραφή του Μπάτζιο το 1990).  Η ποδοσφαιρική ομάδα δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Για τους «βιόλα» η Γιουβέντους αποτελεί τον μεγάλο εχθρό. Εκείνον που θέλει να καταστρέψει την πόλη και τον πολιτισμό της. Και δεν είναι λίγες οι φορές που το έχει «πετύχει». Από το κλεμμένο πρωτάθλημα του 1982, τον Μπάτζιο το καλοκαίρι του 1990 και τον τελικό του Κυπέλλου UEFA έως τα πρόσφατα με τις αποχωρήσεις των Μπερναρντέσκι, Κιέζα και Βλάχοβιτς. Τριών ποδοσφαιριστών που βγήκαν από τα σπλάχνα της, που έγιναν αντικείμενο τέχνης και ξαφνικά συμμάχησαν με τον μεγαλύτερο εχθρό. Όπως στην εποχή του Δάντη, όταν η πόλη ήταν διχασμένη ανάμεσα σε δύο μεγάλα κόμματα, τους Γουέλφους και τους Γιβελίνους. Οι Γουέλφοι υποστήριζαν τον Πάπα ενώ οι Γιβελίνοι τον αυτοκράτορα.

Ο Δάντης ήταν με το μέρος των Γουέλφων και πήρε μέρος σε πολέμους εναντίον των Γιβελίνων. Παρά την νίκη της πλευράς του αμέσως έπεσε σε δυσμένεια αφού οι Γουέλφοι διασπάστηκαν στους Άσπρους και στους Μαύρους με τον Δάντη να παίρνει το μέρος των ηττημένων με αποτέλεσμα την εξορία. Στην περιπλάνησή του να εργάζεται πάνω στη Θεία Κωμωδία. Η Θεία Κωμωδία διαιρείται σε τρία μέρη: Κόλαση, Καθαρτήριο και Παράδεισος, το καθένα αποτελούμενο από 33 ωδές ή τραγούδια (canti). Στην Κόλαση, η οποία περιγράφεται να έχει κωνοειδή μορφή, ο Δάντης καυτηριάζει όλους τους εγκληματίες και τους πολιτικούς του αντιπάλους εμφανίζοντας τους να βασανίζονται με φρικτό τρόπο.

Για την πόλη της Φλωρεντίας ο Βλάχοβιτς είναι ένας από αυτούς της Κόλασης του Δάντη. Εγκληματίας, απατεώνας. Και ο Δάντης στον 8ο Κύκλο αναφέρεται σε αυτούς, σε εκείνους που κυνηγάνε το χρήμα με κάθε μέσο, όπως ο Βλάχοβιτς εκείνα της Γιουβέντους.

«Godi, Fiorenza, poi che se’ sì grande, (Χαρά σε σένα, Φλωρεντία, που τ’ όνομά σου είναι γνωστό

che per mare e per terra batti l’ali, (πάνω από θάλασσες κι από στεριές)

e per lo ’nferno tuo nome si spande!» (και μέσα στην κόλαση είναι ξακουστό!)

Για μια πόλη όπου η τέχνη συναντιέται με όλα της τα πολιτισμικά συμφραζόμενα, τόσο τα υψηλά όσο και τα ταπεινότερα, ακόμα και η υποδοχή στον μεγάλο εχθρό θα έσφυζε από πολιτισμό. Άλλωστε μιλάμε για έναν σπουδαίο τόπο σε μια κορυφαία στιγμή και η όποια θλίψη από την απώλεια του Βλάχοβιτς χθες μετατράπηκε με το υπέροχο Coreo σε χαρά. Και όπως λέει και ο λάτρης του Δάντη, Βοκάκιος στο διάσημο Δεκαήμερο για το μεγάλο κακό που βρήκε με την μαύρη πανώλη την Φλωρεντία, την ωραιότερη πόλη ανάμεσα στις περιφημότερες πόλεις της Ιταλίας, αν η θλίψη γειτονεύει με την ευθυμία, οι συμφορές σκορπούν σαν έρχεται η χαρά».


www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0